Auto

Test Auto ZF: Honda Civic GT, personalitate niponă. Galerie FOTO

Test Auto ZF: Honda Civic GT, personalitate niponă

Honda Civic GT

Autor: Bogdan Alecu

11.04.2011, 12:41 113

Segmentul compact este unul dintre cele mai "clasice" de pepiaţa auto europeană. Clasic deoarece este printre cele mai maridacă nu cel mai mare în anumite ţări, iar majoritatea mărcilor,inclusiv cele premium oferă modele compacte. Totodată, având învedere numărul ridicat de alternative pe care le are un clientatunci când vine vorba de achiziţia unui automobil din segmentulcompact, înseamnă şi o competitivitate ridicată între constructoriconstructori.

Această competitivitate a dus la proiectarea actualei generaţiia Hondei Civic, lansate în 2006 şi cu un facelift în 2009. Având învedere atât modelele japoneze precum Mazda3, sau europene precum VWGolf, Ford Focus sau Opel Astra, niponii au venit cu un designrevoluţionar, atât de inovativ încât atunci când a venit vorba deun facelift modificările au fost minore în condiţiile în care şi eiau considerat că ar fi păcat să modifici un design atât dereuşit.

Prima impresie când vezi o Honda Civic GT este că a fostproiectată cel puţin din anul 2020. Linii ascuţite, curbe, capotăscurtă, hayon cu eleron integrat şi un interior demn de navăspaţială. Şi nu vorbim doar de liniile principale. Ci şi dedetalii. Avem capac pentru rezervor cromat, evacuare dublă cudetaliu triunghiular şi imagine de OZN.

Spectacolul nipon se continuă şi la interior. Civic a trecutdirect în deceniul următor şi a abandonat vitezometrul analogicpentru unul digital, amplasat deasupra turometrului pe nivelul aldoilea. În continuarea sa avem un display pentru informaţiile de lasistemul de climatizare şi cel audio. Pentru computerul de bordexistă un alt display amplasat în centrul turometrului, controlatde un buton mare de pe volan.

Planşa de bord a lui Civic este printre cele mai ergonomice dinsegmentul său. Toate comenzile sunt amplasate în aşa fel încât săfie accesate cât mai uşor. Dacă în cazul ceasurilor de bord putemspune că şi designul a fost serios luat în calcul atunci când aufost proiectate, în cazul celorlalte a contat în primul rândfuncţionalitatea. Toate butoanele sunt mari, de bună calitate şiuşor accesibile. Spre exemplu - pe volan avem pe braţul stângcomenzile pentru sistemul audio, pe cel drept pentru cruise controliar în partea de jos computerul de bord - un buton pentruinformaţii şi unul de reset. În plus, atunci când pornim motorul,avem o cheie clasică pe care trebuie să o răsucim, după carepornirea propriu-zisă se realizează printr-un buton roşu din parteastângă a volanului.

Ceea ce surprinde în continuare este asimetria. În partea stângăavem o gură de ventilaţie rotundă şi butoanele pentru senzorii deparcare, sistemul de stabilitate şi controlul farurilor. În dreaptavolanului sunt concentrate comenzile sistemului de climatizare cubutoane mari şi clare care sunt memorate aproape instantaneu. Maiîn dreapta, aproape central este amplasat sistemul audio, în timpce conectica acestuia - portul USB şi intrarea auxiliară sunt întorpedou. Sub sistemul audio avem un spaţiu de depozitare mascat deun capac rabatabil, urmat de un altul între scaune care de asemeneapoate fi acoperit. În afară de multitudinea spaţiilor de depozitareCivic dispune şi de o cotieră foarte spaţioasă care include şi opriză de 12 volţi care poate fi utilizată la încărcarea telefonuluimobil, în timp ce bricheta este "ocupată" cu un GPS sau un detectorradar. Tot pentru a subliniat gradul ridicat de ergonomie avem şiun spaţiu mare de depozitare în portieră, care include şi un suportpentru o sticlă de 0,5 sau 0,75l - suport conceput în aşa fel încâtaceasta să nu alunece indiferent de stilul de condus abordat.

Atmosfera sport este de asemenea un punct forte. Avem pedalierdin aluminiu sport şi un mâner al cutiei de viteze diferit de totce există în segment - burduful clasic a fost eliminat şi s-aobţinut astfel un design mult mai dinamic cu un cost minim. Darceea ce contează cu adevărat este atmosfera din maşină. Scaunelesport cu o susţinere laterală foarte bună, volanul sport care oferăun feedback corect şi timoneria cutiei de viteze. Totul îţi oferăsenzaţia că te afli nu într-o compactă ci într-un GT.

Cu toate că în general sportivitatea afectează confortul sauspaţiul interior, Civic dispune de un spaţiu pentru picioare corectpentru pasagerii spate şi un portbagaj de 485 de litri, unul dintrecele mai spaţioase din clasa sa. Aici singurul minus al maşiniieste vizibilitatea spate afectată de eleronul integrat în hayon şilipsa ştergătorului.

Având în vedere că discutăm de un model japonez, maşina testatăera echipată cu un motor pe benzină de 1,8 litri cu tehnologiei-VTEC. Dacă europenii sunt celebri mai nou pentru dieselurileputernice şi economice şi pentru motoarele pe benzină învechite, încazul niponilor întâlnim atât motoare diesel performante cât şipropulsoare pe benzină de ultimă generaţie.

Cu toate că are 1,8 litri, i-VTEC-ul oferă 140 CP şi o plajă deturaţii care urcă la 6.500 rpm fără a intra în zona roşie. Acestmotor este unul cu dublă personalitate. Avem unul economic, carepoate rula cu 50 km/h în treapta a şasea şi un consum infim - maiales dacă se urmăresc ledurile ECO din dreapta vitezometrului sauunul sport. Odată ce a trecut pragul de 4.000 rpm Civic setransformă într-un bolid. Reacţii foarte prompte la fiecare apăsarea pedalei de acceleraţie şi un sunet inconfundabil care îţi dăfiori. De-a lungul testului consumul mediu afişat de computerul debord a fost între 11 litri/100 km în traficul urban şi 6,5 litri înafară, aceste valori variind în funcţie de stilul de condus abordatdar şi de condiţiile de drum.

Suspensia maşinii este cum era de aşteptat să fie una sport. Nueste prea confortabilă pe denivelări, dar oferă maşinii o ţinută dedrum exemplară.

Preţul unui Civic GT cu motor 1,8i şi transmisie manuală cu şasetrepte este de aproape 20.500 de euro cu TVA inclus. Echipareainclude patru geamuri electrice, şase airbaguri, sistem audio cuport USB şi auxiliar, climatizare, sistem de control al tracţiuniişi al stabilităţii, scaune încălzite şi jante din aliaj de 17inchi.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO