Auto

Test Auto ZF: Lexus CT200h, un Prius la puterea a treia

Test Auto ZF: Lexus CT200h, un Prius la puterea a treia

Test Auto ZF: Lexus CT200h, un Prius la puterea a treia

Autor: Bogdan Alecu

08.07.2011, 17:20 2349

Trendul industriei auto este cel de "downsizing". Trend care îlurmăreşte tot mai atent şi Lexus, divizia de lux a Toyota lansândpentru prima dată un model de segment compact, care are misiunea dea atrage şi mai mulţi clienţi.

Dacă Toyota urmăreşte lansarea unei întregi game de modele pebaza hibridului Prius, de ce nu ar face şi Lexus acelaşi lucru? -Astfel, noul compact CT200h preia sistemul de propulsie hibrid dela Prius, sistem care însă este îmbunătăţit şi rafinat, pentru a fidemn de un brand superior.

La exterior niponii au dorit să păstreze cât mai mult dinimaginea tipică unui Lexus. Avem un design sportiv, dinamic şiputernic, indiferent de unghiul din care este admirată maşina. Fărăa exagera, am spune că aminteşte mai mult de un model de clasămedie break, dar cu un spate mai scurt.

Modelul testat era în gersiunea de top, echipată cu toategadgeturile disponibile în gama Lexus. Şi chiar dacă nu ar fi aşa,Lexus tot inspiră, cum spune şi numele, luxul, fie că vorbim devolanul proiectat perfect, exact cât trebuie de gros şi cu o pielefină, sau de calitatea tapiţeriei din piele, a scaunelorconfortabile, care nu amintesc nicio clipă de un model compact. Cutoate că sunt destule materiale plastice la interior, calitatea saugradul de finisare al acestora nu poate fi pus nicio secundă subîndoială.

Ceea ce putem critica la CT este modul în care Lexus a vrut săfie "original" - dacă Mercedes-Benz, BMW şi Audi au un butonrotativ care controlează computerul de bord, japonezii au apelat laun "mouse". Efectul vizual este la nivel maxim, însă nu şiergonomia oferită de acesta în condiţiile în care acţionarea sanecesită mai multă atenţie din partea celui de la volan. Mai mult,grafica sistemului de navigaţie este cu mult sub cea aconcurenţilor germani, fiind mult mai demnă de brandul Toyota decâtde Lexus.

Imediat cum iei loc la bord, apeşi butonul "Power". De aceastădată maşina nu mai face niciun zgomot la pornire, ci doar seaprinde bordul şi apare un mic semnal "Ready" - motorul electric apornit, iar cel pe benzină aşteaptă semnalul. Maneta tip joystick aschimbătorului de viteze aminteşte de cea de la Prius, însă estefinisată mult mai elegant. Atunci când se pleacă de pe loc, dacă nuse accelerează brusc, maşina rămâne în modul electric, până laprima apăsare mai serioasă a pedale de acceleraţie. Doar cu motorulelectric putem rula cu cel mult 40 km/h şi o distanţă de câţivakilometri. Ca să "blocăm" modul electric avem la dispoziţie butonul"EV Mode" care face ca maşina să ruleze numai cu motorul electric.Pentru modul "Eco" se poate selecta modul "B" al cutiei de viteze,care permite o frânare mai puternică în momentul în care se iapiciorul de pe pedala de acceleraţie şi implicit duce la orecuperare mai eficientă a energiei cinetice.

Sub capota cul CT200h se ascunde un motor pe benzină de 1,8litri şi 100 CP alături de unul electric de 82 CP şi 207 Nm, celedouă dezvoltând în total 136 CP.

Pentru a oferi performanţe dinamice cât mai bune, Lexus CTdispune de un sistem ce permite modificare setărilor maşinii, cuajutorul unui buton rotativ de pe consolă. Cel de la volan areastfel la dispoziţie modul Normal, Eco şi Sport. În Sport nu maieste disponibil modul de rulare electric iar pe bord nu mai suntafişate informaţii despre sistemul electric, ci îşi face apariţiaun turometru iluminat în roşu. Diferenţa dintre modul Eco şi celsport este una semnificativă. Dacă în Eco ai crede că maşina nudezvoltă nici 100 CP, în Sport ai impresia uneia de peste 150 CP.Ceea ce este însă cu adevărat impresionant este consumul decombustibil al lui CT200h - cei de la Lexus anunţă un consum mediude 4,1 litri/100 km şi emisii de 94 g CO2/km. Nu am reuşit oasemenea performanţă, dar am reuşit un consum mediu de sub 7litri/100 km mergând prin traficul din Capitală în modul Sport. Înafara oraşului şi în modul Eco, se poate reduce consumul fărăprobleme până spre 4 litri/100 km.

Preţul de achiziţie al unui CT200h porneşte de la 29.960 de eurocu TVA inclus pentru versiunea de bază, în timp ce modelul de top,care a fost şi testat, ajunge la 42.100 de euro, valoarejustificată de propulsorul hi-tech şi echiparea mai mult decâtgeneroasă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO