Auto

Transportatorii îi vânează pe furnizorii de componente auto pentru export

Christophe De-Korver

Autor: Bogdan Alecu

09.03.2011, 23:35 171

Christophe De-Korver, directorul general al Gefco România, carea preluat conducerea companiei în toamna anului trecut, are în planatragerea unui număr cât mai mare de exportatori în portofoliulfirmei de logistică, pe listă fiind Ford România, dar şi furnizoriide componente ai uzinei de la Craiova precum IAC România.

"Cu Ford România încă există discuţii. Ei lucrează la diferitescheme pentru cum vor optimiza sistemul logistic la Craiova. Avemîn plan să-i contactăm inclusiv pe cei de la IAC România deoarecesunt un partener puternic şi dorim să le oferim soluţii", a spusChristophe De-Korver.
Logistica celor de la Ford se va schimba complet începând cumomentul în care va intra în producţie viitorul model, încondiţiile în care americanii nu vor mai importa exclusivcomponente din Turcia pentru a asambla utilitare, ci şi piesepentru noul model alături de cele produse pe piaţa locală.

Dacia, cel mai mare client
"Noi avem exemplul gru­pului PSA (Peugeot Citroën - n. red.). Acumse exportă colecţii SKD (Semi Knocked Down - colecţii de maşinidoar parţial asamblate - n.red.) către uzina din Rusia, dar pemăsură ce uzina de acolo se va dezvolta, vom veni cu un nou conceptlogistic", a subliniat De-Korver.

Anul trecut Gefco a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 33mil. euro în România, în creştere cu 44%, în condiţiile în carecompania şi-a extins portofoliul cu 24 de clienţi şi 56 deproiecte. Compania are 150 de clienţi, cel mai mare de pe piaţalocală fiind Automobile Dacia, pentru care sunt transportate maşinipe calea ferată către portul Constanţa, dar şi spre Europa Centralăîn ţări precum Italia.

Printre cei mai mari clienţi se numără Kiabi, retailer de textile,pentru care se asigură transportul din Franţa către România, precumşi distribuţia pe piaţa locală, dar şi producătorul deelectrocasnice Electrolux, pentru care gestionează fluxurile deexport către Rusia şi Polonia. În acelaşi timp, numărul angajaţilorcompaniei a crescut cu 12 persoane, la un total de 82 deangajaţi.

"Strategia noastră este să ne concentrăm în acest an pe furnizoriide componente auto, în special în ceea ce priveşte activitateainternaţională de import-export, iar din 2012 ne vom concentra maimult pe piaţa locală."
Compania are în plan deschiderea unor noi centre logistice la Iaşişi la Cluj, pe măsură ce businessul de pe piaţa locală se vadezvolta.

Constanţa poate fi un hub puternic de export
Directorul spune că vrea să investigheze posibilitatea deschideriide noi centre anul viitor. "Spre exemplu în Constanţa avemparteneri prin care operăm, dar dorim să fim prezenţi direct.Con­stanţa poate fi un hub foarte puternic atât pentru România, câtşi pentru Europa. De asemenea luăm în calcul deschiderea unor noispaţii la Iaşi şi la Cluj."

Potrivit şefului Gefco posibilitatea de extindere pe piaţa lo­calăeste mare, având în vedere dimen­siu­nile businessurilorcon­trolate de francezi în Cehia sau Slovacia, precum şi popula­ţiade peste 22 de milioane de lo­cuitori.

"România repre­zintă acum un proiect foarte mare pentru Gefcodeoa­rece este cea mai estică ţară a Uniunii Europene care areacces şi la piaţa din Ucraina, la Marea Neagră, Turcia şi AsiaCentrală, mai ales în condiţiile în care acum vom deschide o nouădivizie în Kazahstan."

Din volumul total al activităţii Gefco, 70% reprezintă transportinternaţional, importurile şi exporturile deţinând ponderi egale,iar 30% reprezintă transportul naţional.
"Odată ce creşterea economică a unei ţări trece de 1%, majorareatransporturilor va fi de peste 5%. Pe de altă parte, pentru a nesecuriza poziţia, ne vom extinde inclusiv pe transportulinternaţional, în special către Rusia. Pe măsură ce preţulpetrolului va creşte, Rusia va deveni din nou o ţară bogată şiimplicit va importa mai multe mărfuri."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO