Bănci și Asigurări

Banca Transilvania limitează sumele transferate prin intermediul serviciului de transfer instant, administrat de Transfond. Soluţia, care este temporară, a fost aplicată din cauza creşterii tentativelor de fraudă online în România

Banca Transilvania limitează sumele transferate prin...

Autor: Mircea Nica

16.03.2024, 13:00 44468

♦ Clienţii Băncii Transilvania nu vor mai putea folosi limita maximă oferită de serviciul de transfer instant de 50.000 lei în următoarea perioadă din cauza unor limitări pentru a preveni creşterea numărului de fraude, potrivit informaţiilor transmise de bancă ♦ Banca Transilvania a fost printre primele bănci care au aderat la sistemul de plăţi instant administrat de Transfond din cele 11 care au implementat serviciul în ultimii cinci ani.

Banca Transilvania, cea mai mare bancă de pe piaţa locală după active, a decis să limiteze serviciul de transfer instant, administrat de Transfond, din cauza numărului în creştere de fraude şi tentative de fraudă online, a transmis banca. Conform unor surse, limitarea serviciului de plăţi instant ar fi de până la cel mult 3.000 lei, urmând ca sumele care trec de acest prag să fie gestionate ca şi înainte de a exista serviciul de plăţi instant. Limita maximă permisă pentru transferul instant este de 50.000 lei.

„În ultima perioadă a crescut numărul fraudelor şi tentativelor de fraudă online în România, context care validează tendinţele internaţionale pe acelaşi subiect. În această situaţie, din motive de siguranţă, Banca Transilvania a luat o măsură temporară, anumite limitări privind sumele transferate prin intermediul plăţilor instant. Tot din motive de siguranţă, nu vom putea detalia exact limitările, însă menţionăm că acestea sunt temporare, iar clienţii au fost informaţi proactiv“, a transmis banca la solicitarea ZF. Din perspectiva fraudelor din cauza cărora Banca Transilvania a luat această măsură, cel mai des întâlnite în ultima perioadă au fost fraudele în materie de investiţii prin care clienţii sunt contactaţi telefonic, prin e-mail sau social media şi sunt convinşi de persoane rău întenţionate să facă de bună-voie transferuri de bani către destinatari ilegitimi, cu promisiunea unor câştiguri rapide. Convinşi de răufăcători, clienţii fac transferuri, care ulterior nu mai pot fi recuperate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO