Bănci și Asigurări

BCR ataca piata creditului ipotecar cu 29 de centre

BCR ataca piata creditului ipotecar cu 29 de centre

Martin Skopek, vicepresedintele pe retail al BCR: Din primul trimestru am introdus o noua schema de motivare a fortei de vanzari, cu tinte in cascada pe diferite trepte de competenta, de o maniera flexibila care ne permite sa reactionam rapid la schimbarile de pe piata. Rezultatele au aparut in trimestrul II.

25.09.2007, 18:21 20

BCR va investi 34 mil. euro pana in 2009 pentru extinderea retelei la 670 de unitati, in general pe formate simple, mai ales in orasele mari.
"In urma unei analize am ajuns la concluzia ca am pierdut din imaginea de prezenta teritoriala masiva, in contextul in care afacerile noastre nu au crescut la fel de repede ca ale unor concurenti. Deja anul acesta am deschis 55 de unitati, alte 54 sunt in pregatire, iar cresterea consistenta a numarului de clienti noi de la o luna la alta, de la 34.000 la 47.000 pe luna, confirma strategia aleasa", a afirmat Martin Skopek, vicepresedintele pe retail al BCR, in cadrul conferintei organizate de Erste Bank cu investitorii saptamana trecuta la Bratislava.
In prima jumatate a anului in BCR a fost constituita o noua forta de vanzari pentru care au fost selectati 120 de noi manageri pe nivelurile 2, 3 si 4 din retea, proveniti mai ales din banca.
De asemenea, Skopek spune ca a introdus un nou sistem de stimulare a vanzarilor, cu tinte trimestriale in cascada, de la superiori pana la functionarii de la ghiseele din sucursale.
Daca tintele sunt atinse integral, schema de bonusare a salariatilor permite o crestere cu 30% a castigului variabil, fara ca aceasta sa reprezinte un plafon.
Skopek a declarat ca in primul trimestru al anului in multe judete angajatii BCR nu au primit bonusuri din cauza performantelor slabe in atingerea tintelor de vanzari. Media pe banca la vanzarile de credite noi a fost de 52,1% din nivelul planificat, insa "productia de noi credite" si-a revenit rapid in trimestrul II, cand a ajuns la 103,8% din tinta stabilita. Soldul creditelor noi de retail a urcat cu 55% fata de primul trimestru, pana la 2,26 mld. lei.
"Datele pe trimestrul al treilea sugereaza ca eficienta vanzarilor a crescut intr-un ritm apropiat celui din trimestrul al doilea, in ciuda continuarii procesului de reorganizare si restructurare a retelei", a declarat Skopek.
Seful retailului BCR isi propune sa incurajeze clientii bancii sa foloseasca noile facilitati de cont curent in detrimentul tranzactiilor cu cash, astfel incat ponderea depozitelor la vedere sa urce pana in 2009 la 35% din totalul depunerilor din segmentul de retail, fata de numai 20% la jumatatea acestui an.
De asemenea, el se asteapta la o crestere a veniturilor din dobanzi si comisioane de pe urma lansarii unor noi pachete de produse pe baza contului curent. Skopek spune ca BCR avea slabiciuni pe zona portofoliului de produse de pasiv, care generau costuri. In total, 14 produse au fost eliminate din portofoliul de retail al bancii.
In acelasi timp, din trimestrul al patrulea 20 de unitati pilot ale BCR vor amenaja zone self-service pentru cresterea tranzactiilor fara numerar si a reducerii operatiunilor fara valoare adaugata la ghisee.
Skopek afirma ca un obiectiv major de vanzari il vor constitui creditele ipotecare, pe baza unei retele de dedicate: 6 centre regionale vor coordona activitatea a 23 de locatii raspandite in toata tara. 10 centre ipotecare sunt deja operationale in Bucuresti intr-o etapa pilot. Tot in Bucuresti a fost creata o forta de vanzari mobila care trebuie sa dezvolte si sa administreze parteneriate cu agenti imobiliari, dezvoltatori si brokeri.
Skopek spune ca profilul mediu al clientului BCR care solicita un credit ipotecar este: varsta - 25-40 de ani, studii liceale sau universitare, venit lunar net/pe familie - 350-1.000 de euro, cumpara prima locuinta. Tot pe zona persoanelor fizice, BCR Asset Management urmeaza sa lanseze pana la sfarsitul anului trei produse pentru clientela de private banking.
Nu in ultimul rand, Skopek a mentionat ca sunt in curs pregatirile in vederea obtinerii autorizarii BNR pentru deschiderea bancii de economisire-creditare pentru locuinte.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO