Bănci și Asigurări

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor Bancare : Un client din Bucureşti a obţinut ştergerea unei datorii de aproximativ 62.000 euro dintr-un credit, în urma unor probleme de sănătate

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor Bancare : Un client din Bucureşti a obţinut ştergerea unei datorii de aproximativ 62.000 euro dintr-un credit, în urma unor probleme de sănătate

Autor: Roxana Rosu

15.01.2020, 12:48 251

Un consumator din Bucureşti a obţinut ştergerea unei datorii de 298.000 de lei (aproximativ 62.000 Euro) pe care o mai avea de achitat dintr-un credit, iar un client din Oradea, al aceleiaşi bănci, a fost scutit de 51.930 CHF, în urma negocierilor prin Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).

În primele zile ale acestui an, aceeaşi bancă comercială a luat decizii similare în cazul mai multor consumatori care aveau cazuri sociale dificile.

“În mai puţin de un an, precedentul record valoric a fost depăşit de două ori în cadrul Centrului. Chiar dacă rezultatul concilierii ne bucură, vorbim de cazuri sociale dificile, prin care nimeni nu şi-ar dori să treacă. Suntem nevoiţi să remarcăm că majoritaea băncilor comerciale sunt dispuse să sprijine consumatorii aflaţi în dificultate şi înţeleg nevoia reală de negociere a contractelor în care situaţia financiară a partenerilor s-a înrăutăţit. Nu în ultimul rând, observăm că mesajele pe care CSALB le-a transmis băncilor şi IFN-urilor în anul 2019, de a intra mai des în conciliere cu consumatorii şi de a fi mai flexibile în negocieri, dau rezultatele pe care piaţa bancară şi consumatorii le aşteptau“, spune Alexandru Păunescu, Preşedinte al Colegiului de Coordonare CSALB.

Potrivit CASLB, clientul din Bucureşti a luat creditul în urmîă cu 4 ani, 70.000 de euro pentru a-şi cumpăra o casă. Pusese pe picioare o firmă în domeniul IT, dar în urmă cu doi ani a suferit un accident rutier în urma căruia a suportat multe intervenţii chirurgicale şi luni de recuperare, care continuă şi în prezent.

În ultimii 3 ani şi jumătate, peste 1.400 de români şi-au rezolvat problemele cu băncile şi IFN-urile, prin intermediul CSALB, iar suma totală obţinută în urma negocierilor depăşeşte 2 milioane de Euro.

Anul trecut, consumatorii au trimis peste 2.100 de cereri în care solicită intrarea în negociere cu instituţiile financiar-bancare, faţă de 1.293 de cereri trimise în tot anul 2018. Cele mai multe cereri vizează reducerea sau eliminarea unor comisioane, reducerea soldului sau a costurilor asociate creditelor ipotecare sau de consum.

 
AFACERI DE LA ZERO