Bănci și Asigurări

Crina Nicolae, ING Bank România: În prezent, între 5% şi 10% din tranzacţiile e-commerce s-ar încadra la tranzacţii care ar trebui refuzate

Crina Nicolae, ING Bank România: În prezent, între 5% şi 10% din tranzacţiile e-commerce s-ar încadra la tranzacţii care ar trebui refuzate

Crina Nicolae, director de dezvoltare carduri la ING Bank: Modalitatea din prezent de autorizare a tranzacţiilor nu este una care respectă cerinţele autentificării stricte pentru că are un singur factor de autentificare, iar ING va migra către autentificarea tranzacţiilor e-commerce în homebank. Astfel, pentru fiecare tranzacţie online, clientul va primi o notificare prin care i se va solicita să deschidă homebank, unde va autoriza tranzacţia, iar la final se va întoarce pe pagina comerciantului pentru a finaliza procesul de achiziţie.

Autor: Mircea Nica

26.10.2020, 09:30 1835

♦ Perioada de graţie pentru aplicarea reglementărilor privind plăţile online, din directiva PSD2, expiră de la 1 ianuarie 2021 ♦ În septembrie 2019, după ce PSD2 a intrat în vigoare în România, seviciile de plată pe internet şi în magazine au început să se facă prin întroducerea unui singur factor de protecţie în plus pentru a securiza tranzacţiile.

Tranzacţiile online trebuie să fie au­ten­ti­ficate prin cel puţin doi factori de protecţie înce­pând cu data de 1 ianuarie 2021, în con­di­ţiile în care se ter­mi­nă perioa­da de graţie atri­buită pen­tru im­plementarea di­rec­tivei euro­pene PSD2, cu pri­vire la stan­dardele tehnice de re­gle­mentare pen­tru autentifica­rea strică a cli­enţilor şi stan­dardele des­chise, co­mune şi sigure de co­mu­nicare, a spus Crina Nicolae, direc­tor de dez­voltare carduri la ING Bank România.

„PSD 2 a apărut prima dată în anul 2017, dar în septembrie 2019 a intrat în vigoare cu câteva mo­di­fi­cări aplicabile în momentul res­pec­tiv. Pentru tranzacţiile e-commerce, s-a acor­dat la nivel european un termen de graţie de implemen­ta­re până pe data de 1 ianuarie 2021. Legea so­li­ci­tă ca pentru tranzacţiile on­line autentificarea clienţilor să se facă cu mi­nimum doi factori de protecţie. Sunt şi câteva ex­cepţii de la această cerinţă de autentificare, dar din ce am văzut în piaţă ca modalităţi de im­plementare a acestei cerinţe, acestea sunt fie autentificarea şi sem­narea tranzacţiilor online în aplicaţiile de inter­net banking ale băncii sau adăugarea la acel cod primit prin SMS a unui alt factor de pro­tecţie, fie parolă statică, fie amprentă“, a spus Crina Nicolae în cadrul unei videoconferinţe.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO