Bănci și Asigurări

Cu 4.000 de agenti, afacerile AIG Life au urcat cu 70%, la 68 de milioane de euro

Cu 4.000 de agenti, afacerile AIG Life au urcat cu 70%, la 68 de milioane de euro

Theodor Alexandrescu, directorul general al AIG Life

16.04.2008, 17:22 20

AIG Life, a doua companie de asigurari de viata de pe piata, a ajuns la afaceri de 67,6 milioane de euro la sfarsitul anului trecut, cresterea fata de 2006 fiind de 70%.
"Dezvoltarea s-a bazat pe cresterea numarului de agenti, care au vandut atat pensii, cat si asigurari de viata. Pana in mai anul trecut aveam 1.000 de agenti, insa ulterior numarul acestora a crescut la 4.000, odata cu pregatirea pentru campania de pensii obligatorii. Din acestia, vrem sa pastram circa 2.000, care vor vinde pensii si asigurari de viata", a declarat pentru ZF Theodor Alexandrescu, directorul general al AIG Life.
Grupul AIG detine un administrator de pensii obligatorii (pilonul II), care a atras peste 261.000 de participanti la fondul pe care il administreaza, fiind al saselea jucator de pe aceasta piata.
"Cea mai mare parte din politele vandute anul trecut sunt asigurari de viata traditionale si de protectie, iar restul de 10% - produse unit-linked (asigurari de viata cu fonduri de investitii atasate - n.r.) si pachete de beneficii pentru angajati", a mai spus Alexandrescu. Prima de asigurare medie a produselor vandute de AIG Life a fost de 470 de euro, nivel apropiat de cel din 2006.
Cei 4.000 de agenti ai companiei au realizat 60% din vanzarile de anul trecut, in timp ce prin intermediul brokerilor au fost vandute 20% din polite, prin institutii financiare - 15%, iar restul de 5% - direct catre companii.
"Un target important pentru acest an este dezvoltarea unei retele de brokeri locali, carora le vom oferi suportul logistic pentru a vinde asigurari de viata si de accidente. Ne asteptam sa incheiem parteneriate cu circa 200 de distribuitori independenti", explica directorul general al AIG Life.
De asemenea, AIG Life isi va extinde reteaua de agentii, care functioneaza in sistem de franciza, cu sase unitati. Acestea vor fi deschise in Suceava, Bacau, Piatra Neamt, Sibiu, Alexandria, Slobozia si Satu Mare. In prezent, compania are 18 agentii.
AIG Life a lansat recent doua produse noi - Capital Invest si Junior Invest - care investesc jumatate din prima platita de client in fonduri de investitii, la fel ca in cazul asigurarilor unit-linked, cealalta jumatate din prima fiind plasata intr-un produs garantat. In cazul produsului garantat dobanda tehnica garantata este de 3,5%, la care se adauga eventualul profit din investitii.
"Ne-am estimat vanzari de 10.000 de astfel de polite in urmatoarele 12 luni. Ne asteptam la o prima anuala medie de 500 de euro, ceea ce inseamna ca primele brute subscrise vor fi de 5 milioane de euro", afirma seful AIG Life.
Prima anuala minima pentru un astfel de produs este de 1.000 de lei (circa 30 de euro), iar perioada minima in care clientul trebuie sa pastreze polita, astfel incat sa nu plateasca penalitati pentru rascumparare, este de 10 ani. Dupa anul zece, compania ii ofera clientului un bonus anual de 5% din contributia anuala.
Principalul competitor al AIG Life este compania olandeza ING Asigurari de Viata, liderul pietei de profil. In 2007, ING a inregistrat prime brute subscrise de 150,2 milioane de euro, in crestere cu 21% fata de 2006.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO