Bănci și Asigurări

Dana Dima, Vicepreşedinte Retail, BCR: La partea de creditare se vede un trend crescător pe ambele tipuri de produse de consum şi imobiliare. Nivelul de dobândă variază în general în funcţie de relaţia pe care o are un client cu o bancă

ZF Bankers 2022

Dana Dima, Vicepreşedinte Retail, BCR: La partea de...

Autor: Mara Rolea

12.07.2022, 12:43 203

​Creditarea este pe un trend ascendent atât pe zona produselor de consum, cât şi pe imobiliare, dar nivelul de dobândă variază în general în funcţie de relaţia pe care o are un client cu o bancă, a spus Dana Dima, Vicepreşedinte Retail, BCR, în cadrul Conferinţei ZF Bankers Summit 2022.

“La partea de creditare se vede un trend crescător pe ambele tipuri de produse de consum şi imobiliare. Nivelul de dobândă variază în general în funcţie de relaţia pe care o are un client cu o bancă. În momentul în care  un client are salariul sau o relaţie lungă cu banca, acest nivel de dobândă poate fi în avantajul clientului, bineînţeles, dacă deţine şi o asigurare. Astfel poate varia un nivel de dobândă de -1%, -1,5% în condiţiile în care clientul are o relaţie standard cu banca”, a explicat Dana Dima

Ce a mai spus Dana Dima la ZF Bankers 2022:

- „Campania pe care am început-o acum şi care este de fapt o continuare a campaniei de educaţie financiară de anul trecut, permiteţi-mi să vă spun că sunt mândră că am pornit pe acest drum non-comercial. Nu promovăm credite, nu discutăm produse, ci discutăm despre reguli de bază: cum investim, cum economisim, cum ne gândim la ceea ce se poate întâmpla viitorul apropiat sau îndepărtat.”

- „Totuşi, în România sunt oameni care înţeleg şi reacţionează pozitiv atunci când primesc un sfat. Am început nu demult un diagnostic financiar pe care îl facem pentru clienţii noştri fără nicio presiune de vânzări cu care suntem cu toţii obişnuiţi în piaţa de retail şi reacţia clienţilor vis-a-vis de reacţia obiectivelor pe care ei înşişi şi le-au setat în urma discuţiei a fost fantastică. Undeva peste 20% din câteva mii de clienţi care au făcut acest diagnostic financiar au aplicat pentru produse de economisire pe termen mediu şi lung. Există produse de investiţii care permit clienţilor să realizeze investiţii mici de la 100 de lei în sus şi le oferă un randament rentabil pe perioadă medie şi lungă.”

- „Avem 75% din producţia nouă pe dobândă fixă, vorbesc de creditele standard şi o facem de ceva timp. Acum câţiva ani nimeni nu înţelegea de ce o facem. Mă bucur că populaţia a înţeles că această dobândă fixată acum 4-5 ani îi ajută să aibă cu totul altă viziune vis-a-vis de costurile lor. Ştiu exact ce trebuie să plătească şi nu suferă de volatilitate. Cred că a fost cea mai bună lecţie pe care am putut să o dăm.”

- „Nivelul senzitiv al dobânzii depinde de nivelul salarial al fiecărui om, dar noi mergem în altă direcţie. Nu întotdeauna încurajăm luarea unui credit. În momentul în care un client se adresează şi îşi doreşte un credit încep multe discuţii în acel diagnostic financiar astfel încât să ajungem împreună la concluzia că această expunere poate fi gestionată de către client şi în ce termeni contractuali.”

- „Există asigurări stand alone care pot fi oferite clienţilor care pot aplica pentru asigurare de income, îmi asigur că pot să am un venit. Avem un George digital, este foarte simplu. Ne bucură că există clienţi care deja se uită în sisteme şi văd informaţiile de acoperire.”

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO