Bănci și Asigurări

Din nou incertitudine pentru şoferi. Consiliului Concurenţei discută modificarea legislaţiei RCA. Bogdan Chiriţoiu: O eroare a fost introducerea poliţelor de o lună

Din nou incertitudine pentru şoferi. Consiliului Concurenţei discută modificarea legislaţiei RCA. Bogdan Chiriţoiu: O eroare a fost introducerea poliţelor de o lună

Autor: Alina Botezatu

30.03.2019, 13:12 445

Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, a anunţat, sâmbătă, că instituţia pregăteşte un pachet de măsuri pentru îmbunătăţirea pieţei RCA, iar pachetul a fost discutat cu Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). 

„Sunt lucruri cu care sunt şi dânşii de acord. Dânşii sunt concentraţi cel mai mult pe tarife de referinţă. Schimbarea pe care ne-o cere Uniunea Europeană este ca tarifele acestea de referinţă să nu fie obligatorii, ele sunt orientative pentru piaţă. Aceasta este schimbarea pe care trebuie să o facem. Dacă tot facem schimbarea aceasta în cadrul legislativ, haideţi să mai rezolvăm câteva lucruri care ne-au scăpat în trecut”, a spus Bogdan Chiriţoiu, sîmbătă, într-o emisiune la Antena 3, referindu-se la un pachet de modificări pe care intenţionează să îl introducă pe piaţa de RCA.

Piaţa RCA a avut anul trecut o valoare de 3,74 miliarde de lei anul trecut, reprezentând 37% din întreaga piaţă a asigurărilor.

„O eroare a fost introducerea poliţelor de o lună. Uneori este tentant să faci o poliţă de o lună, pentru că plăteşti mai puţin pentru acea lună, dar reînnoirea poliţelor nu este automată. În felul acesta scade gradul de acoperire cu RCA. De ce este important gradul acesta? Accidentele generează nişte pierderi. Ca să fie poliţa RCA cât mai mică trebuie să coste cât mai puţin reparaţiile şi doi să le împărţim la cât mai mulţi oameni. Dacă scade numărul celor care plătesc RCA, costul reparaţiilor se împarte la mai puţini. Deci, poliţa va fi mai scumpă. Noi asta spunem: haideţi să ne asigurăm că toată lumea care are maşină plăteşte un RCA şi doi Haideţi să ne asigurăm că nu costă prea mult reparaţiile la service-uri. Punctul nevralgic al sistemului este: pe mine nu mă interesează cât costă reparaţia maşinii, pentru că este plătită de firma de asigurări”, a explicat Chiriţoiu.

Astfel, se ajung la situaţii în care reparaţia unei maşini pe RCA este dublă, faţă de cea plătită de către o persoană fizică. „Dar costurile acestea ale reparaţiilor se reflectă în poliţele RCA, că nu vine nimeni cu bani de-acasă”, a punctat Chiriţoiu.

Preşedintele Autorităţii a subliniat că instituţia este, în continuare, cu ochii pe firmele de asigurări. „Uneori nici cadrul nostru legal nu este suficient de bine pus la punct”, a subliniat Chiriţoiu, când s-a referit la amenda de 53 de milioane de euro, care le-a fost aplicată firmelor de asigurări pentru practicile din RCA.

Cu toate acestea, preşedintele Consiliului Concurenţei crede că ăe RCA au fost făcuşi paşi buni, în ultimii ani.

„Anul trecut, preţurile erau substanţial mai mici decât acum trei ani. Nu ştiu pe ce se bazează noile calcule – le face ASF-ul (Autoritatea de Supraveghere Financiară – n.red.). Din ce ştiu anul trecut, tarifele reale plătite de oameni erau, în unele cazuri mai mici decât cele maximale”, a mai spus Chiriţoiu.

AFACERI DE LA ZERO