Bănci și Asigurări

Măsurile Raiffeisen Bank: Clienţii pot opta pentru o pauză de până la 3 luni la plata ratelor; Angajaţii în carantină primesc salariul complet; Discuţii de la caz la caz pe corporate şi IMM

Măsurile Raiffeisen Bank: Clienţii pot opta pentru o pauză de până la 3 luni la plata ratelor; Angajaţii în carantină primesc salariul complet; Discuţii de la caz la caz pe corporate şi IMM

Autor: Alex Ciutacu

16.03.2020, 17:43 8821

Raiffeisen Bank, una dintre cele mai mari bănci din piaţa locală, a anunţat o serie de măsuri prin care încearcă să sprijine clienţii, angajaţii, partenerii şi furnizorii în contextul pandemiei Covid-19.

Pentru clienţii persoane fizice care au credite în derulare, „majoritatea”, au deja o clauză prevăzută în contract prin care pot să opteze pentru o pauză de până la 3 luni la plata ratelor.

„În acelaşi timp, pentru clienţii care nu au o astfel de opţiune, dar au dificultăţi temporare la plata ratelor, vom găsi soluţii individualizate. Ambele categorii de clienţi sunt rugate să sune la 0800800555 (de luni pana vineri intre 9.00-20.00)”, a transmis banca.

Principala indicaţie transmisă de bancă este rugămintea către clienţi de a utiliza aplicaţiile de mobile şi online banking şi să nu meargă în agenţii decât dacă este strict necesar.

În ceea ce priveşte corporate şi IMM, Raiffeisen spune că discută de la caz la caz cu clienţii pentru a înţelege situaţia lor şi a stabili soluţii, „cu prioritate pentru companiile din industrie cele mai afectate pe termen scurt”.

Pentru clienţii persoane juridice, banca a eliminat comisioanele pentru plăţile la POS-uri până la 30 aprilie 2020.

În privinţa angajaţilor, Raiffeisen Bank spune că va plăti salarii complete pentru cei aflaţi în carantină.

„Angajaţii din Administraţia Centraă sau agenţii care sunt întrâuna dintre categoriile de risc precizate de autorităţile medicale, indiferent dacă lucrează de acasă sau nu lucrează, nu vor avea venitul afectat”, a anunţat banca.

Reprezentanţii băncii au mai precizat că programul de lucru a fost decalat pentru angajaţi şi că a distribuit materiale sanitare în toate unităţile şi clădirile băncii.

„A fost  schimbat deocamdata  programul in 11 agentii ale bancii pentru ca ele sunt situate in mall-uri sau centre comerciale aglomerate, iar acestea si-au redus activitatea ca masura de preventie”, anunţă banca.

Mai mult, Raiffeisen declară că „anumite unităţi ale băncii, în oraşele şi localităţile în care avem mai multe, se pot închide în anumite circumstanţe”.

AFACERI DE LA ZERO