Bănci și Asigurări

Raiffeisen: Plăţile online cu cardul au crescut în martie cu 70%. “Interesul pentru serviciile digitale este în creştere”

Catalin Munteanu, director executiv Aria Clienti Persoane Fizice la Raiffeisen Bank

Catalin Munteanu, director executiv Aria Clienti Persoane Fizice la Raiffeisen Bank

Autor: Cristina Bellu

22.04.2020, 14:59 173

Volumul plăţilor online efectuate de către clienţii Raiffeisen Bank prin intermediul cardurilor de debit a crescut in luna martie cu 70% faţă de perioada similară a anului trecut, în timp ce retragerile de numerar de la ATM-urile băncii au scăzut cu 18%, potrivit datelor furnizate de instituţia bancară.

În cazul tranzacţionării la POS au fost raportate creşteri de două cifre atât în ceea ce priveşte numărul de tranzacţii, cât şi volumul acestora, clienţii băncii optând tot mai mult în această perioadă si pentru plata facturilor prin canalele digitale, tendinţa demonstrată şi de creşterea cu 40% a numărului de plăţi electronice către furnizori.

“Am înregistrat o creştere semnificativă a utilizării cardurilor ca instrument de plată atat pentru achizitiile online, cat si pentru cumparaturile in magazine, dar si pentru plata facturilor”, spune Catalin Munteanu, director executiv Aria Clienti Persoane Fizice la Raiffeisen Bank.

Datele instituţiei bancare mai arată că în martie, clientii persoane fizice ai Raiffeisen Bank au tranzactionat aproape de doua ori mai mult in aplicatiile de mobile si internet banking, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, atat ca numar de tranzactii, unde s-a consemnat o crestere de 73%, cat si ca volume, unde avansul a fost de 83%.

“Interesul in crestere pentru serviciile digitale in aceasta perioada este demonstrat si de numarul de clienti unici ce utilizeaza serviciile digitale, numar care a crescut cu 25% in luna martie, cat si de intensificarea puternica a frecventei utilizarii aplicatiilor de catre fiecare client”, completează Catalin Munteanu.

Raiffeisen Bank are în portofoliu aproape 2,2 milioane de persoane fizice, peste 92.000 de IMM-uri şi 5.700 de companii mari şi medii. Totodată, banca are o reţea de 800 ATM-uri, 300 maşini multifuncţionale (MFM-uri) şi 22.000 de POS-uri, potrivit informaţiilor furnizate de instituţia bancară.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO