BCR,
CEC Bank şi
BRD sunt ocupantele primelor trei poziţii ale clasamentului celor mai mari bănci din sistem în funcţie de numărul clienţilor persoanelor fizice, atât deponenţi, cât şi debitori.
Astfel BCR avea un număr de 2,9 milioane de clienţi la finele anului 2015, în scădere cu 3% faţă de finele anului precedent, potrivit datelor din raportul băncii-mamă Erste.
Numărul de clienţi ai CEC Bank s-a diminuat cu 24% într-un an la 2,6 milioane de persoane fizice, după ce banca a scos clienţii inactivi din baza de date. „În anul 2013 CEC Bank a efectuat o amplă analiză a portofoliului de clienţi, având drept principal obiectiv eficientizarea activităţilor aferente bazei de date, demers ce a determinat reducerea numărului de clienţi că urmare a scoaterii din bază de date curentă a clienţilor inactivi“, au trasmis reprezentanţii băncii.
Podiumul este completat de BRD, care avea la finele anului 2015 un număr de 2,1 milioane de clienţi persoane fizice, în scădere cu 5% faţă de nivelul atins în anul precedent.
Numărul de clienţi activi ai unei bănci reprezintă unul dintre barometrele cele mai vizibile pentru activitatea şi evoluţia instituţiei de credit respective.
Prezenţa unui număr tot mai mare de clienţi la ghişeele băncii poate reflecta calitatea produselor oferite, iar în sens invers, scăderea numărului de clienţi bancari sau migrarea acestora către alte instituţii de credit în detrimentul primei alegeri bancare reprezintă servicii de creditare mai slabe (cum ar fi comisioane mai mari la unele produse, dobânzi mai scăzute la depozite).
Raiffeisen a înregistrat o creştere de aproape 2% a numărului de clienţi persoane fizice, la aproximativ două milioane, urmată la mică distanţă de Banca Transilvania, cu 1,95 milioane de clienţi, potrivit datelor transmise de bănci.
Între numărul de clienţi ai unei bănci şi relaţia clientelă - instituţie de credit există o legătură direct proporţională.