Bănci și Asigurări

Cum se văd ideile de taxare suplimentară a băncilor dinspre consultanţii fiscali? Andra Caşu, liderul departamentului de taxe directe, EY România: Taxarea băncilor pe varianta ajustorului poate aduce o povară fiscală mai mare băncilor ca urmare a complexităţii modului de calcul, a introducerii mai multor elemente şi a procentelor mai mari.

Varianta cu 1% din cifra de afaceri poate aduce probleme de conformare în lipsa prevederilor clare privind calculul cifrei de afaceri

Andra Caşu, liderul departamentului de taxe directe al EY România: Nivelul ajustorului fiscal ar putea fi mai mare în cazul băncilor şi companiilor de asigurări-reasigurări.

Andra Caşu, liderul departamentului de taxe directe al EY România: Nivelul ajustorului fiscal ar putea fi mai mare în cazul băncilor şi companiilor de asigurări-reasigurări.

Autor: Claudia Medrega

08.09.2023, 08:30 371

Ajustorul fiscal este un concept nou care nu a mai fost aplicat vreodată în România, însă concepte similare (nu neapărat 100% identice, reprezentând suprataxe pe zona bancară) există în alte ţări din Europa, care se confruntă cu deficit. Calculele sunt de regulă complexe şi diferite de la ţară la ţară  În prezent, nu există reglementări în legislaţia fiscală cu privire la modalitatea de calcul al cifrei de afaceri în cazul băncilor. Prin urmare, ar trebui introduse definiţii clare în acest sens în Codul fiscal dacă se va merge pe varianta de procent din cifra de afaceri. De asemenea, pentru evitarea interpretărilor ar trebui să se explice dacă cifra de afaceri va include venituri nete care vor ţine cont şi de cheltuieli sau doar veniturile brute înregistrate de bănci (cu explicitarea categoriilor de venituri în mod specific), spune Andra Caşu, şefa departamentului de taxe directe de la EY.

Taxarea suplimentară a băncilor prin introducerea ajustorului fiscal sau taxarea cu 1% a cifrei de afaceri s-au regăsit printre variantele discutate de autorităţi în ultima perioadă. Rămâne de văzut pentru care dintre măsuri va opta în cele din urmă guvernul.

Cert este că noile idei de taxare au stârnit diverse reacţii încă de la stadiul de proiect.

„Ajustorul fiscal reprezintă un concept nou care nu a mai fost aplicat vreodată în România, însă concepte similare (nu neapărat 100% identice, reprezentând suprataxe pe zona bancară) există în alte ţări din Europa, care se confruntă cu deficit. Calculele sunt de regulă complexe şi diferite de la ţară la ţară, fiind în continuare aplicabile din punct de vedere legislativ“, a explicat Andra Caşu, liderul departamentului de taxe directe al EY România, la solicitarea ZF.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO