Burse - Fonduri mutuale

Acţiunile Snap, explozie de 50% în premarket datorită primului profit trimestrial al companiei. Evoluţia, după o scădere de 24% înregistrată ieri, „alimentată” de declinul suferit de Facebook

Compania valorează aproape 40 de miliarde de dolari fără a lua în calcul evoluţia din premarket de astăzi

Compania valorează aproape 40 de miliarde de dolari fără a lua în calcul evoluţia din premarket de astăzi

Autor: Eduard Ivanovici

04.02.2022, 13:18 246

Snap, compania din spatele aplicaţiei Snapchat, a raportat joi primul profit trimestrial net din istorie şi a depăşit aşteptările pieţei privind veniturile şi creşterea numărului de utilizatori în T4/2021, scrie CNBC.

Ştirea vine la scurt timp după ce Meta (Facebook) a publicat o serie dezamăgitoare de rezultate pentru perioada octombrie-decembrie 2021, evoluţia de ieri trăgând în jos cotaţiile mai multor platforme americane de social media. Astfel, acţiunile Snap s-au depreciat ieri cu 23,6%, însă au urcat cu 62% în şedinţele after-hours.

Astăzi, la 13:10, ora României, acţiunile Snap afişau un avans de 50%.

Societatea a raportat un venit net per acţiune (EPS – earnings per share) de 22 de cenţi, peste estimările analiştilor Refinitiv de 10 cenţi, iar veniturile au atins 1,3 miliarde de dolari, cu 8,3% peste prognoze.

Media utilizatori zilnici la nivel global (DAU) a ajuns la 319 milioane, prin comparaţie cu 316,9 milioane, cât estimau analiştii intervievaţi de furnizorul de date Refinitiv.

Venitul mediu per utilizator (ARPU) a depăşit 4 miliarde de dolari, cu 7,1% peste aşteptări.

Compania a declarat de asemenea că ar putea obţine venituri de 1,03-1,08 miliarde de dolari în T1/2022, în contextul în care piaţa prognoza un nivel de 1,01 miliarde de dolari, conform Refinitiv, Snap încadrându-se între timp şi peste estimările privind media utilizatori zilnici.

Snap se confruntă cu un set de probleme asemănătoare celor care au tras în jos acţiunile Meta, care a avertizat că ar putea suferi un declin de 10 miliarde de dolari al veniturilor în 2022, ca urmare a deciziei Apple de a schimba setările de securitate ale sistemului de operare iOS, care îngreunează capacitatea companiilor de a targeta şi măsura reclamele, o lovitură directă resimţită de divizia de advertising.

Fără a lua în calcul dinamica din premarket, acţiunile Snap s-au depreciat cu 47,4% în 2022. Acţiunile Meta sunt pe minus cu 30% în aceeaşi perioadă.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO