România a ajuns în punctul în care se afla Polonia acum zece ani, cu pieţe în consolidare şi cu antreprenori puternici care se uită la achiziţii, inclusiv în străinătate. Bursa le poate sprijini o decizie de creştere explozivă mai bine decât o bancă, dar mai întâi atât antreprenorii, cât şi piaţa trebuie să mai crească, spune Laurenţiu Ciocîrlan, şeful diviziei de investment banking a Raiffeisen Bank.
„În ultimul an, m-am întâlnit cu mulţi întreprinzători care nu au afaceri mari, au vânzări de 20-30 milioane de euro, dar vor să-şi pună la treabă «maşina de cash» de acasă pentru a ieşi pe alte pieţe din regiune“, spune Ciocîrlan.
„E doar o chestiune de timp până când aceştia ating masa critică.“
Industria alimentară şi serviciile medicale sau farma sunt printre sectoarele în care antreprenorii români şi-au construit în ultimii ani „maşini de cash“, adică poziţii solide care le asigură profit pe plan intern, dar şi resursele pentru o eventuală extindere, mai spune directorul Raiffeisen.