Burse - Fonduri mutuale

Bursă. Acţiunile Ahold Delhaize, companie care a anunţat că urmează să preia Profi în România, au scăzut miercuri cu 7% ştergând 1,8 miliarde de euro din capitalizare, după ce a redus estimările de profit pentru 2023

Bursă. Acţiunile Ahold Delhaize, companie care a...

Autor: Tibi Oprea

09.11.2023, 07:37 490

Acţiunile Koninklijke Ahold Delhaize (AD.AS), proprietarul reţelei de supermarketuri şi magazine de proximitate Mega Image, scădeau cu 7% miercuri pe Bursa de la Amsterdam, până la 26,6 euro pe unitate, după ce compania a redus estimările privind profitul pentru 2023 sub cel din 2022 şi a semnalat o scădere a marjelor în Statele Unite, principala sa piaţă. Reuters scrie că retailerii ale căror profituri au fost stimulate în ultimii doi ani de creşterea preţurilor îşi văd marjele diminuate pe măsură ce inflaţia preţurilor la alimente scade, iar consumatorii îşi reduc cheltuielile.

Nici recenta tranzacţie de preluare a brandului Profi într-o tranzacţie de 1,3 mld. euro de la fondul de private equity MidEuropa şi anunţată la nivel global nu a susţinut preţul acţiunilor. Cu scăderea de miercuri, grupul înregistrează un minus uşor de la începutul anului, arată calculele ZF pe baza datelor de la Investing.com.

Grupul cu o capitalizare de 25,7 mld. euro operează lanţurile de supermarketuri Stop & Shop, Giant, Food Lion şi Hannafort în SUA şi lanţurile Albert Heijn şi Delhaize în Olanda şi Belgia. Vânzările nete la nivelul grupului s-au ridicat la 21,9 mld. euro, în creştere cu 2,9% la o rată de schimb constantă, respectiv în scădere cu 2,1% la rata de schimb valutar actuală. Marjele din SUA au crescut mai puţin decât se aştepta în al treilea trimestru, dar grupul se aşteaptă ca această presiune să fie tranzitorie şi să treacă în câteva trimestre.

Potrivit datelor agregate de ZF, fondurile de pensii private Pilon II din România au investiţii de 19 mil. euro (88 mil. lei) la Ahold Delhaize. AZT Viitorul Tău are 71,6 mil. lei iar BCR Pensii circa 17 mil. lei. Tranzacţia de achiziţie a lanţului Profi este cea mai mare din comerţul alimentar din România. Profi are 1.650 de magazine, în timp ce Mega Image are aproximativ 1.000 de unităţi. Împreună, cele două adună afaceri de 20,3 mld. lei în 2022. Spre comparaţie, Lidl a avut anul trecut afaceri de 18,5 mld. lei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO