Burse - Fonduri mutuale

Business Magazin: Ce fac pe Wall Street acţiunile Mattel, producătorul păpuşilor Barbie, după lansarea filmului Gretei Gerwig. Valoarea brandului Barbie era evaluată la 700 de milioane de dolari înainte de lansarea filmului. Aşteptările sunt să crească la peste 1 mld. dolari

Business Magazin: Ce fac pe Wall Street acţiunile...

Autor: Tibi Oprea

16.08.2023, 07:00 229

Acţiunile Mattel (simbol bursier MAT), deţinătorul brandurilor Barbie şi Hot Wheels, se tranzacţionează în creştere cu circa  20% pe bursa de la New York de la începutul acestui an. Numai din iunie încoace acţiunile au urcat cu circa 22%, conform calculelor realizate pe baza datelor de la Investing.com.

Cea mai mare parte a aprecierii s-a datorat recent lansatului film omonim, care s-a detaşat pe primul loc în box office-uri şi care se aşteaptă să aducă o relansare a celebrei păpuşi şi venituri crescute pentru companie.

SeekingAlpha scrie că acţiunea MAT „este cea mai bună opţiune dintre acţiunile comparabile din industria de agrement, având în vedere evaluarea şi randamentul atractive şi acţionariatul“ şi că „este o bună opţiune pentru investitorii pe termen lung“.

În ultimul an, adică în perioada iulie 2022 - iulie 2023, acţiunile MAT au minus 8,2%. Dacă la începutul anului 2014 se tranzacţionau la un maxim istoric de 48 de dolari pe unitate, în 2015 deja compania preda poziţia de lider, scăzând la bursă. Nouă ani mai târziu, adică astăzi, investitorii acordă cam aceeaşi valoare companiei, 7,6 miliarde de dolari.

Euforia din jurul filmului a adus un interes şi pentru alte companii din industrie sau care au fost implicate în producţia filmului, cum ar fi Warner Bros. Discovery, părintele CNN. CNN deţine la rândul ei Warner Bros. Pictures, compania care distribuie filmul Barbie. Altele au încercat să profite de pe urma „maniei roz“, dar beneficii mai mari au fost pentru Mattel. Compania a semnat peste 167 de acorduri de colaborare pentru diverse produse.

Zgomotul pe care Barbie l-a creat nu este o coincidenţă. Divizia Barbie a Mattel a cheltuit 100 de milioane de dolari pe marketing pentru acest film în 2023, potrivit Media Radar. Acesta este doar primul pas în transformarea modelului de business de la un producător de jucării la un grup bazat pe proprietate intelectuală.

Citeşte continuarea articolului în revista Business Magazin.


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO