Burse - Fonduri mutuale

Made in Romania anunţă cele 50 de semifinaliste ale ediţiei din 2023: Ascendia, Grup Şerban Holding, Exonia şi Tucano Coffee, pe lista nominalizărilor

Made in Romania anunţă cele 50 de semifinaliste ale...

Autor: Eduard Ivanovici

03.07.2023, 16:14 971

Comitetul de Nominalizare Made in Romania a selectat cele 50 de companii semifinaliste ale programului, dintr-un total de 386 de companii nominalizate pe platforma www.investingromania.com, potrivit unui comunicat de presă al Bursei de Valori Bucureşti.

Lansat în 2017 de către BVB, programul Made in Romania a depăşit de atunci 1.000 de companii româneşti înscrise. Din data de 3 iulie şi până pe 31 iulie, publicul va decide 3 din cele 15 companii româneşti care vor ajunge în finala celei de-a VI-a ediţii Made in Romania.

Cei 50 de semifinalişti sunt: Adrem Engineering, Aesthetic Indesign - VLAdiLA, Amber Studio, Apidava, Ascendia, Barrier, Bijuterii Argint Chic (Chic Bijoux), Bit Sentinel, Bookster, Casa Noastra (QFort), Cis Gaz, Ciserom, Coda Intelligence, Croco, Cuiul, Grup Serban Holding, iFactor, Kinderpedia, Leea Toys, Lensa.ro, Life Is Hard, Linnify, Medima Health, Microgreens, mindit.io, Mobexpert, Moldovan Carmangerie, Noodle Pack, Paco Supermarket, Plimob, Elbi Electric & Lighting, Eurial, Exonia Holding, Farmacia Tei, FEPRA, Ferma cu Omenie, Fiterman Pharma, FlowX.AI, French Revolution, Golden Fish, RDF Agricultura, Rinf Tech Outsourcing Solutions, Sano Vita, Scandia Food, Scoala Primara QUESTFIELD, Solaris Plant, Techir, Top Resorts (ATRA Doftana), Trutzi şi Tucano Coffee.

„Gândit pentru antreprenori şi fundamentat pe nevoile companiilor româneşti, programul Made in Romania devine cu fiecare ediţie mai complex, oferind instrumente esenţiale în dezvoltarea susţinută a afacerilor din România. Din momentul în care sunt nominalizate în program şi până la finalul ediţiei, companiile beneficiază de o serie de avantaje, precum participarea la workshop-uri specializate, vizibilitatea oferită şi chiar participarea la podcastul Made in Romania, dedicat companiilor finaliste”, a declarat Radu Hanga, Preşedintele Bursei de Valori Bucureşti.

În prima etapă a proiectului Made in Romania, derulată în perioada 29 martie – 31 mai 2023, susţinători ai programului, dar şi membrii comunităţilor formate în jurul companiilor româneşti, alături de Comitetul de Nominalizare, au înregistrat un număr de 386 de nominalizări valide prin intermediul platformei www.investingromania.com. Dintre acestea, în top 3 la categoria domeniului de activitate se află şi de data aceasta companiile din IT&C, cu un procent de 15%, urmate îndeaproape de companiile din comerţ cu 14% şi, pe locul 3, de companiile din domeniul serviciilor, având un procent de 12%, se arată în comunicatul BVB.

Alte domenii care s-au remarcat prin procentul ocupat în clasament sunt industria alimentară cu 9%, respectiv industria prelucrătoare şi de sănătate cu câte 8%. La nivelul distribuţiei geografice, Bucureşti şi Ilfov ocupă un procent cumulat de 45%, urmate de Cluj, Iaşi, Suceava, Timiş, Alba Iulia şi Constanţa. În ceea ce priveşte segmentarea companiilor nominalizate, 82% sunt companii IMM, 11% start-up-uri şi 7% corporate.

Votul publicului va trimite direct în finală 3 din cele 15 companii finaliste ale programului Made in Romania, în timp ce următoarele 12 vor fi alese de către Juriul Made in Romania, format din experţi în diverse domenii ale economiei. Cele 15 companii finaliste ale celei de-a VI-a ediţii Made in Romania vor fi anunţate public, în cadrul galei de premiere din toamna acestui an.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO