Burse - Fonduri mutuale

Marfă nouă pentru investitori. Pe 8 noiembrie începe vânzarea de acţiuni Aquila Part Prod. Compania, evaluată la 1,3 mld. lei

Marfă nouă pentru investitori. Pe 8 noiembrie începe...

Autor: Liviu Popescu

05.11.2021, 00:08 4206

Oferta intermediată de Swiss Capital, cuprinsă între 366 mil. lei şi 433 mil. lei Retailul are alocate 15% din IPO la preţul de 6,5 lei pe acţiune Doi antreprenori au fiecare 50% din companie, pentru ca după listare să aibă fiecare 33,3%.

De luni 8 noiembrie 2021 şi până pe 16 noiembrie in­clu­siv la bursa de la Bucureşti se desfăşoară vânzarea de acţiuni a celui mai mare ju­cător de pe piaţa de distribuţie a bunurilor de larg consum, respectiv com­pania antre­pre­norială Aquila Part Prod, într-o ofertă cu­prinsă între 366 mil. lei şi 433 mi. lei pe baza limitelor intervalului de preţ pentru re­tail şi instituţional. Ulterior închiderii ofer­tei, intermediată de Swiss Capital, Aquila se va lista pe segmentul principal de tranzac­ţionare al bursei, arată datele din prospect.

Oferta constă în vânzarea a 66,7 mi­lioane de acţiuni noi, prin majorare de ca­pital, la un preţ cuprins între 5,5 lei şi 6,5 lei pentru investitorii instituţionali şi un preţ fix de 6,5 lei pentru cei de retail. Compania va avea un free float de circa 33%.

Micii investitori au alocat 15% din ofer­tă, respectiv 10 milioane de acţiuni, dintre care 6,7 milioane de acţiuni vor fi alocate pe principiul „primul venit, primul servit“, unde un investitor va subscrie minim 750 de acţiuni noi şi maxim 12.000 de acţiuni, iar 3,3 milioane de acţiuni cu alocare pro-rata. Pe de altă parte, 56,7 mi­lioane de acţiuni vor fi oferite investitorilor instituţionali.

„Veniturile nete obţinute din ofertă vor fi utilizate pentru creştere şi consolidare pe următoarele componente, enumerate în ordinea importanţei şi a proporţiei din ve­niturile atrase, ce pot suferi variaţii în funcţie de valoarea fondurilor atrase: (a) între 50% şi 70% pentru achiziţionarea de compa­nii deţinătoare de brand importante pe piaţa bunurilor de larg consum şi de companii de distribuţie de bunuri de larg consum cu portofolii de produse complementare şi care permit sinergii cu operaţiunile emitentului; (b) între 10 şi 15% pentru proiecte de di­gitalizare în vederea eficientizării ope­raţiu­nilor, îmbunătăţirii serviciilor pentru clienţi, creşterii productivităţii şi a trasabilităţii; şi (d) între 10 şi 15% pentru dezvoltarea de branduri proprii.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Urmează ZF Power Summit’24
AFACERI DE LA ZERO