Brokerii înregistraţi ca „market makeri“ au intermediat tranzacţii cu acţiuni în valoare cumulată de 300 milioane de lei în primul semestru, rulaj ce reprezintă 5,5% din tranzacţiile totale cu acţiuni pentru care este disponibil acest serviciu de furnizare de lichiditate.
Un market maker este o firmă de brokeraj care se înregistrează la BVB în acest sens şi care astfel se angajează să plaseze ordine de vânzare şi de cumpărare pentru un anumit volum de acţiuni ale unui anumit emitent, pentru un interval de timp din şedinţa de tranzacţionare, beneficiind în schimb de comisioane mai mici din partea bursei. Principalul scop al market makerului este să asigure lichiditate în piaţă, acţiunile beneficiind de o mai mare stabilitate a cotaţiilor, iar investitorii reuşind mai uşor să îşi găsească o contraparte. Brokerul câştigă din activitatea de market making prin faptul că poate stabili la cotaţiile de cumpărare un preţ uşor mai mic decât preţul listat şi la preţul de vânzare o valoare uşor mai mare pentru a câştiga din diferenţă.