Burse - Fonduri mutuale

Microsoft şi Alphabet, rezultate sub aşteptări în T2/2022, însă evoluţie pozitivă a preţului acţiunilor

Microsoft şi Alphabet, rezultate sub aşteptări în...

Autor: Eduard Ivanovici

28.07.2022, 00:04 135

Microsoft (simbol bursier MSFT) a raportat cea mai slabă creştere a veniturilor din 2020, trimestrul încheiat pe 30 iunie aducând un plus de 12% faţă de aceeaşi perioadă de anul trecut.

Compania a avut venituri de 51,87 miliarde de dolari, sub estimările analiştilor furnizorului de date financiare Refinitiv de 52,44 miliarde de dolari, conform CNBC.

Rezultatul net per acţiune (EPS) a atins 2,23 dolari, faţă de o prognoză medie de 2,29 dolari oferită de Refinitiv. Indicatorul nu s-a încadrat în estimări pentru prima dată din 2016, iar profitul net al Microsoft a crescut cu doar 2% la 16,74 miliarde de dolari. Totuşi, Microsoft se aştepta la venituri cuprinse între 49,25 miliarde de dolari şi 50,25 miliarde în trimestrul respectiv. Media de 49,75 miliarde de dolari implică un avans de 10% al veniturilor, ceea ce reflectă o înrăutăţire a vânzărilor de PC-uri şi un ritm slab de creştere al infrastructurii de tip cloud. În ceea ce priveşte estimările pentru actualul an fiscal, compania şi-a reiterat poziţia din urmă cu trei luni, în ciuda actualului mediu climatic.

„Ne aşteptăm în continuare la creşteri de două cifre ale veniturilor şi profitului operaţional”, spune CFO-ul Amy Hood, adăugând că societatea va prelungi perioada de utilizare a echipamentelor de servere şi networking de la patru la şase ani. Compania a luat o decizie similară în 2020. Ieri, la începutul şedinţei de tranzacţionare de pe Wall Street, acţiunile MSFT se apreciau cu 4,7%, iar capitalizarea se apropia de 2.000 de miliarde de dolari.

Alphabet (GOOG), compania-mamă a Google, a înregistrat venituri de 69,7 miliarde de dolari în al doilea trimestru al anului, în urcare cu 13% faţă de anul precedent, când creşterea a fost de 62%. În 2021, compania a beneficiat de pe urma redeschiderii post-coronavirus şi de un nivel ridicat de cheltuieli în rândul consumatorilor.

Analiştii Refinitiv se aşteptau, în medie, la venituri de 70 de miliarde de dolari. Indicatorul EPS şi veniturile din publicitate pe YouTube au fost de 1,21 dolari per acţiune şi 7,3 miliarde de dolari, cu 5,5%, respectiv 2,4% sub prognozele analiştilor StreetAccount.

De asemenea, gigantul tech nu a reuşit să depăşească estimările privind veniturile din Google Cloud şi costurile de achiziţie de trafic (TAC). Totuşi, acţiunile GOOG erau pe plus cu 5% la startul sesiunii de trading de miercuri, sugerând că investitorii se aşteptau la rezultate mult mai îngrijorătoare. Deşi Alphabet nu a oferit prognoze pentru sfârşitul anului, CEO-ul Sundar Pichai argumentând că firma nu este „imună în faţa turbulenţelor economice”, Refinitiv crede că veniturile vor creşte cu 14% la 293,9 miliarde de dolari.  De la începutul anului, acţiunile GOOG şi-au pierdut aproximativ un sfert din valoare, un declin similar cu cel suferit de Microsoft. Indicele S&P 500 a scăzut cu 17,3% în 2022. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO