Burse - Fonduri mutuale

RC2: Preţurile mici pun presiune pe profitul Albalact

25.08.2010, 23:50 50

Scăderea preţurilor din retail şi materia primă scumpă punpresiune pe ţinta de profit operaţional (EBITDA) de 6,7 mil. eurobugetată pentru acest an de Albalact Alba Iulia (simbol ALBZ), celmai mare producător independent de lactate.
Compania şi-a bugetat pentru 2010 o creştere de 13,7% a vânzărilorpână la 60,6 mil. euro şi un profit operaţional (EBITDA) mai marecu 21,8% până la 6,68 mil. euro, rezultând astfel o îm­bu­nă­tăţirea pro­fitului de la 0,6 milioane de euro în 2009 la 2,3 mil. eurola fi­nele acestui an.
"Dacă ţinta de vânzări este rea­lizabilă, pre­siunea de scă­dere apre­ţu­ri­lor din retail alături de pre­ţurile ridicate la materiaprimă vor face ca EBITDA bugetată să fie mai dificil de atins", searată în raportul semestrial publicat de fondul cipriotRe­construction Capital II (RC2), ac­ţionar cu 25,4% din capitalulcom­paniei.
La finele primului semestru, participaţia RC2 la Albalact valora8,4 mil. euro. Fondul RC2 mai deţine par­tici­paţii la producătorulde vopsele Poli­color pe care l-a delistat în pri­măvara anuluitrecut pentru a pregăti un exit, la compania de factoring TopFactoring şi la operatorul Mamaia Resort Hotels.
Principalul acţionar al produ­că­torului de lactate Albalact estePetru Ciurtin cu 31,7% din capital, Raul Ciurtin controlând 14,9%şi alţi ac­ţio­nari - 27,8%.
Compania a înregistrat în primul semestru al acestui an o scăderede aproape 14% în lei şi 12% în euro a profitului net comparativ cuaceeaşi perioadă a anului trecut, la 2,4 milioane de lei (580.000de euro).
Albalact a înregistrat o cifră de afaceri de 125 mil. lei (30 mil.euro), în scădere faţă de acelaşi interval al anului trecut cândrealiza afaceri de 116,2 mil. lei (27,5 mil. euro).
Veniturile totale s-au majorat, de asemenea, cu 9,1% în lei şi11,1% în euro, la 131,9 mil. lei (31,8 mil. euro), iar profitulope­­ra­ţional a avan­sat cu 2,5% în lei şi 4% în euro, la 6,3mi­lioane de lei (1,5 mi­lioane de euro).
Albalact are în prezent 4.000 de clienti activi pe toate canalelede distribuţie şi vrea să crească numărul acestora cu 20% până lafinalul anului, la circa 4.800 de clienţi.
Reprezentanţii companiei din Alba intenţionează să fuzionezeAlbalact cu producătorul Rarăul Câmpulung Moldovenesc, al căruipachet majoritar de acţiuni îl deţine, propunerea urmând să fiediscutată în cadrul Adunării Generale Extraordinare a Acţionarilorcare va avea loc în septembrie.
Acţiunile companiei se tranzac­ţionau ieri la un preţ de 0,229lei/titlu, mai mult cu 2,7% faţă de referinţă, capitalizareabursieră a companiei fiind de 34,3 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO