Business Construct

Praktiker şi Bricostore au pierdut o treime din piaţă în trei ani

Praktiker şi Bricostore au pierdut o treime din piaţă în trei ani
24.05.2011, 23:16 1092

Francezii de la Bricostore şi reţeaua germană de bricolajPraktiker, care au deschis în urmă cu aproape zece ani primelemagazine de mari dimensiuni cu articole pentru construcţii şibricolaj au ajuns la o cotă cumulată de piaţă de la 34,4% în 2010,faţă de 62,7% în 2007.

În 2007, piaţa de bricolaj luată în calcul în analiza ZF era de700 mil. euro, în timp ce anul trecut ajunsese aproape de unmiliard de euro. Analiza nu a inclus distribuţia de materiale deconstrucţii (Arabesque şi Ambient) şi nici reţele mici existente îndiferite zone ale ţării.

Bricostore şi Praktiker au fost "atacaţi" în ultimii aniputernic de jucătorii mai nou intraţi pe piaţă, precum BauMax,Hornbach şi OBI, care în acelaşi interval au ajuns la o cotă depiaţă cumulată de circa 27%, pornind de la un nivel de 8,7%. Înplus, reţeaua locală Dedeman, noul lider al pieţei de profil, şi-amajorat de asemenea cota cu circa 10% din 2007 până în 2010, pânăla 37%, pe fondul înregistrării unor vânzări record pentru piaţa deprofil, de 360 de milioane de euro anul trecut.

În ultimii ani bătălia a ajuns să se dea pentru fiecare oraş înparte. Mai exact, germanii de la Praktiker, care au cea mai extinsăreţea de pe piaţă, cu 27 de magazine, mai au la ora actuală doarpatru unităţi în oraşe în care nu există un alt competitor debricolaj (Satu Mare, Deva, Galaţi şi Baia Mare), în timp ceBricostore mai este singurul jucător semnificativ doar înCălăraşi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO