Business Construct

Primăria Capitalei spune că la Podul Grant se poate lucra şi noaptea. De ce nu există voinţă şi mobilizare şi pentru alte proiecte publice?

Primăria Capitalei spune că la Podul Grant se poate...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

27.10.2023, 00:07 11257

Închiderea Podului Grant pentru lucrări de reabilitare a paralizat traficul deja sufocat din tot Bucureştiul, mulţi oameni în special din cartierul Militari fiind nevoiţi să-şi schimbe traseele pe care mergeau la serviciu sau la şcoală ori fiind obligaţi să înfrunte aglomeraţia în fiecare zi. Cu haosul care domneşte pe străzi, dorinţa bucureştenilor acum este ca lucrările să se termine cât mai curând, astfel încât să revină la traseele lor obişnuite.

Viteza cu care se lucrează pe şantier nu le dă însă prea multe speranţe, în condiţiile în care orice activitate se încheie la ora 17, ca după un program de birou.

„Astăzi, la ora 17.00, la Podul Grant încetase lucrul. Fac acest apel public la domnul primar general să discute cu constructorul şi să organizeze activitatea pe trei schimburi, 24/7! Astfel, ar putea reduce perioada de execuţie de la şase luni la trei-patru luni“, scria, pe

16 octombrie 2023, într-o postare pe Facebook primarul Ciprian Ciucu de la sectorul 6, pe raza căruia se află Podul Grant. Acesta este însă un ritm obişnuit de execuţie pentru lucrările publice, după cum au remarcat şi cetăţenii. „Se întâmplă de 30 de ani. Se începe treaba la 8 şi la 17 nu mai e nimeni“, este comentariul unui internaut la postarea primarului de la sectorul 6.

Lucrarea este însă în responsabilitatea Primăriei Bucureşti, aşa cum precizează chiar el, iar de construcţie se ocupă compania locală BogíArt.

Ziarul Financiar a întrebat constructorul şi Primăria Capitalei dacă nu s-ar putea lua în calcul derularea lucrărilor în trei schimburi, pentru a grăbi finalizarea lor, sau dacă există ceva ce împiedică o asemenea iniţiativă.

„Întrucât ASB (Administraţia Străzilor Bucureşti), beneficiarul lucrării, doreşte ca orice comunicare cu presa să se facă exclusiv prin dânşii, vă recomandăm să luaţi legătura direct pentru orice informaţie pe acest subiect“, au răspuns reprezentanţii BogíArt.

La rândul său, ASB, prin Primăria Bucureşti, în fruntea căreia se află Nicuşor Dan, a spus că „atât timp cât, din punct de vedere tehnic, lucrările pot fi executate şi pe perioada nopţii, constructorul are program şi pe timpul nopţii. În cazul în care, din motive obiective (de exemplu, condiţii climatice), lucrările nu mai pot fi executate pe timpul nopţii, se va modifica programul de lucru.“ BogíArt nu a explicat însă dacă lucrările se derulează într-adevăr şi pe timpul nopţii, iar dacă nu, din ce motive.

Dacă pentru Podul Grant lucrările se pot urgenta şi se pot derula şi noaptea, de ce nu ar fi posibil să se procedeze la fel şi în cazul altor proiecte publice, precum şcoli sau spitale? De ce nu se lucrează după un program de lucru extins pentru a termina mai repede astfel de obiective? Experienţa arată că investiţiile în transport în comun, şcoli sau spitale se derulează în acelaşi ritm de melc de ani întregi, făcând ca oraşul-capitală să fie un mare şantier în care domneşte haosul.

ZF a transmis tuturor primăriilor de sector din Capitală o solicitare pentru a afla dacă există vreo piedică în calea lor în ceea ce priveşte extinderea timpului dedicat lucrărilor atunci când este vorba despre proiecte publice care afectează mare parte din locuitorii oraşului, fie ele pasaje, poduri, străzi, şcoli sau alte proiecte.

„Autorităţile locale trebuie să gestioneze modul de desfăşurare a lucrărilor pentru a evita pe cât posibil blocajele de trafic şi disconfortul din zonele afectate. Există mai multe soluţii pentru a reduce efectele colaterale nedorite ale lucrărilor publice, printre care amintim: împărţirea lucrărilor pe tronsoane (lucrări pe anumite porţiuni în cazul drumurilor pentru a evita închiderea completă a acestora pe perioada lucrărilor), desfăşurarea lucrărilor pe anumite tronsoane orare, suplimentarea resurselor umane şi materiale, măsuri de reducere şi limitare a disconfortului olfactiv, auditiv“, au spus reprezentanţii primăriei Sectorului 3, conduse de Robert Negoiţă.

Celelalte primării fie nu au răspuns solicitării ZF, fie au ţinut să specifice că lucrările la Podul Grant nu se află pe raza sectoarelor lor, deşi întrebarea viza procedurile generale în ceea ce priveşte lucrările publice.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO