Dezvoltarea infrastructurii va permite mai multor oraşe să crească şi să atragă noi investitori, iar dincolo de Bucureşti, care va continua ascensiunea în special pe sectorul logistic, şi centrele regionale vor continua ascensiunea.
„Lucrările de infrastructură sunt asul din mânecă. Dacă aşa ne-am dezvoltat fără, când vom avea 1-2 autostrăzi peste Carpaţi vom debloca un potenţial uriaş. Spre exemplu în Craiova există forţă de muncă disponibilă, iar acum se lucrează la drumul expres. Este cel mai mare oraş din sudul României şi are uzina Ford, care dacă va urma exemplul Dacia, va aduce nu doar noi furnizori de componente, ci şi furnizori de servicii noi“, a spus Silviu Pop, head of research în cadrul Colliers International România.
Cu aproape 300.000 de locuitori Craiova este cel mai mare oraş după Bucureşti din sudul ţării, iar noile lucrări de infrastructură vin să completeze faptul că acolo există şi un centru universitar şi o uzină auto cu 6.000 de angajaţi, care are o capacitate de 250.000 de unităţi anual.
Sectorul industrial a fost „vedeta“ anului 2020, venind atât cu noi tranzacţii de investment, livrări de spaţii noi, cât şi potenţial de creştere şi în anii următori datorită dezvoltării puternice a comerţului online pe fondul pandemiei.
„Anul 2020 a fost unul foarte bun pentru sectorul industrial cu o cerere record de 700.000 mp. Potenţialul rămâne unul ridicat deoarece per capita avem de două ori mai puţine spaţii logistice decât Polonia şi mai sunt şi spaţii vechi.
România poate juca rolul de hub regional, iar aşa cum dacă cineva din Germania comandă de pe Amazon şi i se livrează din Cehia, şi România poate livra către Bulgaria sau Serbia. În plus, dezvoltarea comerţului online înseamnă o cerere mai mare de a livra într-un timp cât mai scurt, motiv pentru care se vor deschide alte noi depozite“, a spus Silviu Pop.