• Leu / EUR4.6639
  • Leu / GBP5.2762
  • Leu / USD4.1179
Business Construct

Zece dintre cele mai mari 50 de companii din construcţii adună pierderi. Întârzierile la plata proiectelor de infrastructură duc firmele din construcţii în pierdere. „Există o tendinţă ca statul să nu-şi onoreze contractele“

Zece dintre cele mai mari 50 de companii din construcţii adună pierderi. Întârzierile la plata proiectelor de infrastructură duc firmele din construcţii în pierdere. „Există o tendinţă ca statul să nu-şi onoreze contractele“

Autor: Alina-Elena Vasiliu

18 oct 2018 645

Zece din primele 50 de com­pa­nii din domeniul construcţiilor după cifra de afaceri înre­gis­trată în 2017 au raportat pier­deri anul trecut, potrivit da­te­lor centralizate de ZF pe baza informaţiilor so­licitate de la Oficiul Na­ţio­nal al Registrului Co­mer­ţului. Cele zece firme au cumulat pier­deri de 316 mil. lei în 2017, faţă de un sold al profitului de -153 mil. lei în anul anterior.

Din cele zece companii vizate, şase – Euro Construct Trading ’98, FCC Construc­cion, Salini Impregilo, Viarom Construct, Geiger Transilvania, Swietelsky – au drept obiect de activitate construcţia de drumuri, au­to­străzi sau căi ferate de suprafaţă şi sub­te­ra­ne. Celelalte se ocupă cu lucrări de con­struc­ţii de clădiri rezidenţiale şi nerezidenţiale.

„Există trei motive pentru care o com­pa­nie din domeniul construcţiilor poate înre­gistra pierderi: fie are lucrări în curs de exe­cu­ţie sau finalizate care urmează să fie plă­ti­te, fie a avut creşteri salariale, fie a făcut in­ves­tiţii. Există o tendinţă ca în cazul pro­iec­telor în care beneficiarul este statul, prin insti­tuţiile sale, acesta să nu-şi onoreze con­trac­tele, astfel încât companiile înregistrează întârzieri la plată“, spune Valentina Saygo, consultant fiscal.

De altfel, Euro Construct Trading ’98, o fir­mă cu pierderi de 4,7 milioane de lei anul tre­cut şi 828 de angajaţi, a intrat în insolvenţă la începutul acestui an, invocând printre mo­tive tocmai întârzierile la plată pentru pro­iecte finalizate. Beneficiari sunt, în mod co­vâr­şitor, companii care administrează in­fra­structura de transporturi a României, iar în­târ­zierile la plată pentru sumele certe, lichi­de şi exigibile cuvenite de drept societăţii de­păşesc, în unele cazuri, trei ani de la data fina­li­zării lucrărilor, spuneau în februarie repre­zentanţii Euro Construct Trading ’98.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro

Newsletter Ziarul Financiar

Înscrie-te la newsletter-ul ZF.ro ca să primeşti zilnic informaţiile de business care contează. Ia decizii în cunoştinţă de cauză!

Principalele valute BNR - ieri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.6639
Diferență: 0,0086
Ieri: 4.6635
Azi: 4.1179
Diferență: -0,2519
Ieri: 4.1283
Azi: 5.2762
Diferență: -0,1722
Ieri: 5.2853
Azi: 4.0856
Diferență: -0,3682
Ieri: 4.1007