Business Hi-Tech

Cabliştii câştigă 100.000 de clienţi din problemele trecerii la TV digitală

Cabliştii câştigă 100.000 de clienţi din problemele trecerii la TV digitală

Autor: Adrian Seceleanu

21.07.2015, 00:07 2739

Companiile de cablu estimează că vor câştiga peste 100.000 de clienţi noi în acest an în condiţiile în care România a întrerupt aproape complet transmisia gratuită a posturilor TV în format analogic la 17 iunie, fără să fi construit deja o nouă infrastructură digitală.

„Probabil că piaţa va creşte cu peste 100.000 de abonamente la nivel naţional, este vorba de o creştere de 1,5-2 procente. Cererea este generată în primul rând de faptul că în anumite zone din ţară semnalul TV nu mai poate fi recepţionat în anumite frecvenţe“, estimează Dinu Ma­laco­pol, CEO al Digital Cable Systems (AKTA), cel mai mare jucător independent de pe piaţa de cablu, care are operaţiuni preponderent în mediul rural şi mic urban.

Doar o treime din gospodăriile din mediul rural utilizau serviciile de cablu la finele anului trecut, conform datelor arbitrului de telecom. Circa 500.000 de gospodării, în special din mediul rural, recepţionau posturile TV gratuit cu o antenă simplă, fără a fi abonaţi la operatorii de telecom.

„Se înregistrează o situaţie destul de greu de crezut, dar aceasta este realitatea, că erau câteva procente din numărul de gospodării care pur şi simplu accesau conţinutul TV prin semnalul disponibil gratuit şi care putea fi recepţionat cu o antenă simplă. Este vorba de câteva procente din numărul total de gospodării, în special din mediile non-urbane.“

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO