Business Hi-Tech

Ce afaceri a făcut anul trecut compania care a lansat "iPad-ul românesc"

Ce afaceri a făcut anul trecut compania care a lansat "iPad-ul românesc"

Autor: Adrian Seceleanu

08.01.2012, 16:47 2272

Compania a lansat anul trecut trei tablete PC cu sistem de operare Google Android: două cu un ecran de 7 inchi (Evotab 1 - lansată în ianuarie şi Evotab 2 - lansată în decembrie) şi o alta cu un ecran de 9,7 inchi (Neura - lansată în iulie). Televoice a vândut anul trecut 5.200 de tablete Evotab şi 2.900 de tablete Neura, o mare parte dintre ele fiind realizate în decembrie, potrivit lui Nistoran.

"Vânzările peste aşteptări din decembrie au dus la epuizarea stocurilor de tablete Evotab şi Neura 3G. Primul import de 1.000 unităţi Evotab2 s-a vândut în numai 7 zile. Tableta Evotab este cea mai bine vândută tabletă din România, exceptând iPad. Pentru a acoperi cererea am dublat volumul importurilor", a declarat Nistoran, adăugând că al doilea stoc va fi livrat la jumătatea acestei luni.

Compania concurează pe piaţă atât cu firme locale precum Visual Fan (Allview), cât şi cu giganţi precum Samsung. Compania sud-coreeană şi-a întărit puternic prezenţa pe piaţa locală şi pentru a stimula vânzările a lansat în parteneriat cu firma românească Direct One o aplicaţie prin care posesorii anumitor tablete Samsung pot urmări live unele programe TV.

Pe de altă parte, Televoice a amânat pentru 20 ianuarie 2012 lansarea unui computer portabil - programată iniţial pentru luna decembrie, pe fondul întârzierii cu care compania americană Intel a lansat pe piaţă procesoarele Cedar Trail, potrivit lui Nistoran. El spune că se aşteaptă la afaceri în creştere în acest an: "Pentru 2012 ne propunem o cifră de afaceri de 6 milioane de euro şi intrarea pe noi pieţe din UE şi din ţări emergente". Creşterea ar urma să fie generată de o creştere substanţială a vânzărilor de tablete: de la 8.100 de tablete anul trecut la 25.000 - 30.000 de unităţi în acest an.

AFACERI DE LA ZERO