Business Hi-Tech

Ce ar spune automatele de cafea, dacă ar putea vorbi?

Ce ne-ar spune automatele de cafea, dacă ar putea vorbi?

Autor: Paul Comsa

03.03.2012, 00:18 1328

Operatorul francez de telefonie mobilă Orange a încheiat un contract cu compania elveţiană din industria alimentară Nestle pentru dotarea automatelor de cafea produse de filiala sa Nespresso cu cartele SIM reîncărcabile. Noile automatele de cafea se pot conecta la Internet şi pot anunţa din timp producătorul de eventualele probleme tehnice sau de uzură mecanică, scrie Les Echos.

De asemenea, noile aparate se pot aproviziona automat, ele putând fi programate de utilizatori pentru a face comanda stocurilor necesare.

"Noile aparate Nespresso vor putea reduce simţitor costurile de deplasare ale tehnicienilor care se ocupă cu aprovizionarea lor", apreciază Rodolphe Fruges, responsabil pentru dezvoltarea tehnologiilor "machine-to-machine" (M2M) în cadrul Orange.

Noile funcţionalităţi vor putea fi instalate pe orice aparat din gama de produse Nespresso, indiferent de model.

"Echipamentul necesită instalarea unei antene şi a unui modul pe maşinile Nespresso de către tehnicienii Orange. Design-ul produsului va fi modificat pentru a asigura cea mai bună recepţie a semnalului posibilă", explică Rodolphe Fruges.

Contractul dintre Orange şi Nestle ar putea creşte vânzările de automate de cafea Nespresso cu câteva mii pe an. Orange a vândut anul trecut 2,5 milioane de cartele SIM pentru aparate electronice şi electrocasnice inteligente şi anticipează că în trei ani numărul de cartele comercializate în acest scop va depăşi 10 milioane.

Nu este prima colaborare de acest gen a operatorului de telefonie mobilă francez. Anul trecut, Orange a creat în parteneriat cu distribuitorul de apă Veolia un contor de apă inteligent prin intermediul căruia compania poate monitoriza consumul în timp real.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO