Business Hi-Tech

Ce spune directorul financiar al Telekom România despre rezultatele din trim. 2: Suferim din cauza competiţiei dure dar se văd “primele semnale de creştere”

Anastasios Tzoulas, directorul financiar al Telekom România

Anastasios Tzoulas, directorul financiar al Telekom România

Autor: Adrian Seceleanu

11.08.2016, 14:43 822

Rezultatele financiare obţinute de Telekom România în al doilea trimestru arată că iniţiativele strategice lansate de grup au generat primele “semnale de creştere” în ciuda presiunii formidabile exercitate de competiţie, a comentat datele Anastasios Tzoulas, directorul financiar al Telekom România.

"Într-un mediu provocator, Telekom Romania prezintă primele semnale de creştere, ca urmare a recentelor iniţiative strategice. Pachetele integrate fix şi mobil, MagentaONE, câştigă teren constant; segmentul TV, care oferă conţinut unic, este în creştere, iar îmbunătăţirea rapidă a serviciilor noastre de telefonie mobilă 4G atrage noi clienţi, în special pe segmentul mobil de abonamente business. Cu toate acestea, presiunea din partea unui mediu puternic concurenţial şi a altor factori a afectat rata de creştere şi performanţa companiei, în general. De la începutul anului, am înregistrat o creştere de 20% a acoperirii reţelei de fibră optică, ajungând la aproape 1,7 milioane de gospodării şi, în acest moment, suntem capabili să oferim cele mai avansate servicii de comunicaţii de pe piaţă către o bază de clienţi în continuă extindere.

Interesul mai scăzut pentru serviciile mobile este parţial compensat de preferinţa clienţilor pentru servicii integrate. Prioritatea noastră pentru următoarea perioadă este să ne concentrăm asupra valorii adăugate pe care o oferim clienţilor, prin creşterea gradului de disponibilitate a reţelei de fibră optică, respectiv a acoperirii 4G, prin calitatea serviciilor şi simplificarea interacţiunii cu clienţii”, a afirmat Tzoulas.

“Telekom Romania Communications a ajuns la 310.314 clienţi pentru ofertele convergente MagentaONE, cu 126% mai mulţi faţă de T2 2015. Drept urmare, veniturile din serviciile mobile au crescut cu 78% în T2 2016 faţă de aceeaşi perioadă a lui 2015.

Pe segmentul serviciilor TV, baza de clienţi a ajuns la 1,461 milioane, mai mare cu 2,8% comparativ cu T2 2015. În ceea ce priveşte FTTx (fibra optică), raza de acoperire a crescut  la  aproximativ 1,7 milioane de gospodării, de la 1,4 milioane. Abonaţii serviciilor de internet broadband (atât fix, cât şi mobil) au scăzut cu 1,2% în T2 2016 faţă de T2 2015, la 1,194 milioane, iar veniturile din Internet fix s-au diminuat cu 4% în aceeaşi perioadă. Numărul utilizatorilor de voce (fixă şi mobilă) a crescut cu 1%, la 2,183 milioane, pe fondul evoluţiei pozitive a segmentului mobil, în timp ce numărul liniilor fixe continuă tendinţa descrescătoare, cu o reducere de 6,9% în T2 2016, şi un declin de 16% al veniturilor corespunzătoare în aceeşi perioadă”, au spus reprezentanţii companiei.

Veniturile Telekom Romania Communications pe segmentul wholesale au crescut cu 2,1 milioane euro în primele şase luni ale lui 2016 faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, în principal datorită încheierii unor noi parteneriate la nivel internaţional.

Numărul total de abonamente raportat pentru serviciile fixe şi cele mobile a crescut cu 1% în T2 2016 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 4,838 milioane.

Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat venituri totale de 110,1 milioane euro în T2 2016, în creştere cu 4,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce veniturile din servicii au scăzut cu 2,6%, la 76,0 milioane de euro în T2 2016, conform companiei.

Baza totală de clienţi Telekom Romania Mobile Communications a scăzut în T2 2016 cu 4,6%, la 5,6 milioane, dintre care 29% reprezintă clienţii serviciilor pe bază de abonament (postpaid).

“Segmentul business postpaid a crescut cu 5% faţă de T2 2015 datorită ofertelor dedicate ale companiei, cât şi a sinergiilor create în urma procesului de rebranding, împreună cu Telekom Romania Communications, sub brandul Telekom. ARPU (venitul mediu pe utilizator) a avut o creştere de 1,7% în T2 2016. Deteriorarea marjei pe segmentul prepaid, ca urmare a competiţiei intense pe piaţa serviciilor de telecomunicaţii, împreună cu costurile asociate extinderii bazei de clienţi pe segmentul business, a dus la o scădere de 5% a EBITDA faţă de T2 2015”.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO