• Leu / EUR4.9479
  • Leu / GBP5.6287
  • Leu / USD4.5594
Business Hi-Tech

Compania clujeană Blugento, specializată în furnizarea de soluţii de ecommerce, estimează afaceri în creştere cu 40% în 2023. „Cele mai mari creşteri vor fi înregistrate de magazinele online care comercializează produse de primă necesitate”

Compania clujeană Blugento, specializată în furnizarea de soluţii de ecommerce, estimează afaceri în creştere cu 40% în 2023. „Cele mai mari creşteri vor fi înregistrate de magazinele online care comercializează produse de primă necesitate”

Vlad Stănescu, CEO al Blugento.

Autor: Alexandra Cepăreanu

26.01.2023, 14:34 219

Blugento, compania din Cluj-Napoca specializată în furnizarea de soluţii de e-commerce bazate pe platforma Magento, estimează o creştere de 40% a cifrei de afaceri la finalul anului 2023, pe fondul nevoii crescute a magazinelor online de diferenţiere şi de îmbunătăţire a relaţiei directe cu consumatorii finali, potrivit unui comunicat transmis de reprezentanţii companiei. Astfel, investiţiile în online vor migra în 2023 tot mai mult către soluţii standardizate de tip SaaS, cum este Zento - platformă eCommerce de tip SaaS, bazată pe Magento 2 cu hosting cloud ultra-scalabil.

„Business-urile online care merg din inerţie vor avea un an dificil, dacă nu vor face acel extra mile, important, acum, pentru  a creşte sau a se menţine, cel puţin. Cele mai mari creşteri vor fi înregistrate, anul acesta, de magazinele online care comercializează produse de primă necesitate. Cei care sunt deja online vor continua investiţiile, iar companiile care nu au accesat încă acest canal o vor face după modelul Direct-to-Consumer (D2C) – trend setat de branduri cunoscute din piaţă”, a spus Vlad Stănescu, CEO al Blugento.

De asemenea, Blugento estimează că, până la finalul anului, peste 50 de noi magazine online medii şi mari din România vor folosi platforma Zento.

„Într-o perioadă economică dificilă, investiţiile pentru tech vor fi direcţionate tot mai mult către soluţii SaaS, unde costurile sunt predictibile şi presupun un aport iniţial mai mic, comparativ cu alternativele. Odată cu accentul pe diferenţiere şi relaţie directă cu cumpărătorul final, departamentele de marketing vor avea ca obiective fidelizarea clienţilor câştigaţi şi cumpărături repetate pe fiecare client; astfel, newsletter-ul şi comunicarea social media cu comunitatea sunt tool-uri ce vor creşte ca pondere, în 2023,  în activităţile de marketing”, a mai spus Vlad Stănescu.

Blugento are în prezent peste 250 de clienţi şi oferă o gamă completă de servicii de eCommerce. La finalul anului 2021, ultimul an pentru care există date publice, compania a raportat afaceri de peste 3,2 milioane de lei, înregistrând o scădere de peste 15% faţă de anul anterior.

 
AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - ieri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9479
Diferență: -0,004
Ieri: 4.9481
Azi: 4.5594
Diferență: -0,3192
Ieri: 4.5740
Azi: 5.6287
Diferență: 0,1495
Ieri: 5.6203
Azi: 4.9695
Diferență: -0,2649
Ieri: 4.9827