Business Hi-Tech

Cu ce oferte intra operatorii telecom in cea mai buna luna de vanzari

Cu ce oferte intra operatorii telecom in cea mai buna luna de vanzari
01.12.2009, 00:00 39

Companiile telecom ofera pana la sase luni de gratuitate laabonamente si au taiat si sute de euro din preturile telefoanelor -un iPhone model 3G ajungand astfel la 79 de euro.

Toate marile companii telecom au lansat oferte prin care saatraga clienti noi in luna decembrie - in mod traditional unuldintre cele mai bune sezoane de vanzari dintr-un an, maturizareaunor segmente ale pietei telecom si recesiunea obligand in multecazuri operatorii sa fie mai agresivi decat in 2008.

Operatorii de telefonie mobila sunt cei mai agresivi jucatoridin punctul de vedere al ofertelor, insa in acest an reducerile depreturi, principala arma in atragerea de clienti, au in vedere inprimul rand riscul pe care il induce recesiunea si posibileleconcedieri de anul viitor. Astfel, una dintre marile probleme aleoperatorilor pentru ofertele de final de an a fost cat de tare sataie preturile la telefoane fara a atrage insa categoria de clienticare fie risca sa fie concediata anul viitor, fie nu isi va permitesa pla­teas­ca abonamentul decat pentru cateva luni.

Cosmote, ope­rator care urmareste sa intre pe profit, a facut unpas interesant din acest punct de vedere, ridicand tariful celuimai ieftin abonament de la trei la opt euro pe luna.

Orange este in acest an cel mai agresiv jucator de piata detelefonie mobila, din punctul de vedere al ofertelor. Compania ataiat pretul modelului mai vechi de iPhone 3G pana la 79 de euro siofera pentru clientii prepay 1.000 de minute in retea pentru 5 europe luna.

Una dintre marile schimbari fata de anul trecut este si prezentaoperatorului local RCS&RDS in mijlocul campa­niilor de atragerea clientilor noi, inclusiv printr-o campanie de promovare pe TV invaloare de cateva milioane de euro. In cazul RCS, surprinde atatinvestitia in publicitate pe TV - o raritate in cei peste 15 ani deexistenta ai companiei, cat si lansarea unei campanii prin careserviciile contractate pana la finele lunii ianuarie sunt oferitegratuit trei luni.

Companiile telecom s-au confruntat, in marea lor majoritate, cureduceri de pana la 20 la suta ale veniturilor, in mare parte dincauza reducerii drastice a consumului pe fondul scaderiieconomiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24