Business Hi-Tech

Cum va arăta piaţa românească de produse electro-IT în următorii cinci ani

Autor: Ioana Nita

16.12.2015, 00:08 1279

Vânzările de produse electro-IT au crescut anul acesta în România pe fondul revenirii economiei, creşterii consumului, dar şi al campaniilor de reduceri şi al promoţiilor realizate de marii retaileri. Cele mai mari creşteri au fost înregistrate de dispozitivele mobile – smartphone-uri şi tablete.

Vânzările de smartphone-uri, „vedetele” pieţei de electro-IT din ultimii 3-4 ani, vor continua să crească şi în următorii cinci ani, ur­mând să ajungă în 2020 la circa 3,7 mili­oa­ne de unităţi livrate pe plan local, cu 9% anual, în timp ce pro­duse „veterane”, precum PC-urile, vor înregistra creşteri mai uşoare, sau chiar scăderi în cazul echipamentelor foto-video, potrivit Euromonitor Interna­tional, una dintre cele mai mari companii de cercetare de piaţă la nivel global.

„Chiar şi în anii de criză economică, vânzările de smartphone-uri au continuat să înregistreze creşteri în România. În 2015 piaţa de smartphone-uri a crescut cu 23% în volum, ajungând la 1,4 milioane de unităţi. Smartphone-urile sunt printre cele mai populare produse electro-IT în România, consumatorii amânând chiar achi­ziţia altor bunuri electronice de folo­sinţă îndelungată pentru a-şi putea per­mite un telefon mobil inteligent”, se arată în studiul Euromonitor care anali­zează livrările de produse electro-IT din retail. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO