Business Hi-Tech

Europenii cheltuiesc mai mult decat americanii in magazinele online

01.11.2002, 00:00 13

Comertul electronic  cu amanuntul a cunoscut un boom in Europa anul acesta, cresterea volumului tranzactiilor online inregistrate in 2002 fiind de 75%, indica un studiu realizat de firma de analiza GartnerG2. In aceeasi perioada, rata de crestere a comertului electronic a fost in Statele Unite de 32,1 procente, iar in Japonia 37,7%. La nivel global, comertul online a cunoscut in 2002 o crestere medie de 48,4%, tranzactiile virtuale insumand aproximativ 38 de miliarde de dolari, conform datelor GartnerG2.
"Companiile ar trebui sa se pregateaza pentru o explozie a vanzarilor in ultimul trimestru al acestui an, corespunzator sarbatorilor de iarna", a declarat Michael Cruz, analist al GartnerG2. Raportul estimeaza si sumele ce vor fi cheltuite in ultimul trimestru al 2002, sustinand ca europenii vor cheltui aproximativ 15,8 miliarde de dolari, cu o suta de milioane mai mult decat cumparatorii online americani.
Succesul online al firmelor europene are la baza o prezentare mai variata a ofertelor, sustin specialistii. "Europenii folosesc mai multe canale de marketing. Companiile si-au integrat comenzile prin posta cu cele pe Internet", spun expertii Gartner. "Acest lucru se intampla in special in industria bunurilor de larg consum, jucarii sau imbracaminte", subliniaza analistii.
Analiza mai indica faptul ca in Statele Unite 77 de milioane de adulti isi comanda bunuri online.
Amazon va vinde haine
Amploarea tot mai mare a comertului online a determinat Amazon.com sa ia in discutie trecerea la comercializarea de imbracaminte online. Cel mai mare magazin virtual, specializat in vanzarile de carti si CD-uri, vrea acum sa disctribuie  - probabil incepand din perioada sarbatorilor-  si produse Sears, Lands End, Gap sau Nordstrom, conform surselor citate de Yahoo!News.
Patronul Amazon, Jeff Bezos, a recunoscut ca este in pregatire un nou magazin, dar nu a dat alte detalii in acest sens, precizand doar ca va investi masiv in publicitate. Oficialii Amazon nu au confirmat, dar nici nu au infirmat informatia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24