Business Hi-Tech

Europenii nu au incredere in Internetul gratuit

02.08.2000, 00:00 12



In Europa, furnizorii de servicii de Internet gratuit pierd teren in fata celor care asigura acces nelimitat pe web contra unei taxe fixe.

Rezultatele luptei pentru suprematie intre cele doua categorii de furnizori sunt ilustrate clar de ultimele statistici in domeniu.

Astfel, piata europeana a utilizatorilor de Internet se va dubla in acest an fata de 1999, numarul acestora crescand de la 65 de milioane la 140 de milioane.

In schimb, numarul celor care se aboneaza la servicii de acces gratuit va ramane relativ constant.

Furnizorii de acces gratuit la Internet nu taxeaza conectarea la web in schimb utilizatorul trebuie sa plateasca tariful telefonic pentru durata cat a navigat. In cazul accesului nelimitat, utilizatorii platesc o taxa fixa lunara indiferent de perioada de timp cat au fost conectati efectiv la Internet.

"Daca un client nu plateste pentru un anumit serviciu el nu il va pretui la valoarea sa", este de parere Jason Streets, analist pe teme de Internet la UBS Warburg.

Foarte multi utilizatori incep sa foloseasca accesul gratuit doar ca o rezerva in cazul in care serviciul de conectare nelimitata oferit de ISP (Internet Service Provider) se intrerupe. Aceasta tendinta conform careia serviciul de acces gratuit poate deveni unul "de mana a doua" este confirmat si de ultimele rezultate ale marilor furnizori europeni de asemenea servicii.

World Online, furnizorul olandez de acces gratuit la Internet, a anuntat ca baza sa de clienti a crescut cu doar 200.000 de la inceputul anului iar in cazul Freeserve, omologul sau britanic, aceasta cifra este de doar 33.000.

Mai mult decat atat, analistii au observat ca numarul clientilor care renunta la aceste servicii este adeseori comparabil cu cel al noilor abonati.

In schimb furnizorii de servicii Internet care au adoptat sistemul de acces nelimitat contra unei taxe fixe inregistreaza o crestere a numarului de utilizatori iar bilanturile indica venituri substantiale.

Exemplul cel mai bun este operatorului german T-Online, liderul european in domeniu. Numarul clientilor acestui furnizor de servicii Internet cu acces nelimitat a crescut la 6 milioane in luna iunie a acestui an fata de 3,3 milioane cat se inregistra in aceeasi perioada a anului trecut. ai companiile britanice inregistreaza un succes similar. Furnizorul de servicii Internet cu acces nelimitat BT Internet, apartinand operatorului britanic British Telecommunications, a crescut baza de clienti in ultimele 3 luni cu peste 25%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24