Ora 17:30
Prima zi a evenimnetului ZF Mobilio, organizat de Ziarul Financiar s-a încheiat. Vă aşteptăm mâine la a doua parte a evenimentului. Vedeţi aici agenda de maine a ZF Mobilio.
"Românii sunt un fel de pălmaşi în domeniul programării de aplicaţii software. Suntem foarte deştepţi, dar facem software prost, mult şi pentru alţii. Dacă era vreunul dintre voi foarte deştept, nu era la acest eveniment cu noi"
Cum poţi promova o aplicaţie românească? Oportunităţi pentru promovare
Cosmin Pachiu, Mobile and Special Projects Manager, Mediafax Group, a prezentat în cadrul evenimentului organizat de ZF, ZF Mobilio-Apps & Business Forum platforma Mobilio. "Cine este Mobilio? Mobilio are două componente, o componenă de "end user" şi încă una de dezvoltatori. Mobilio este o comunitate care promovează aplicaţiile româneşti, pe site-ul mobilio.ro si site-urile din Mediafax Group".
Pachiu a precizat că platforma Mobilio a fost lansată pentru susţinerea dezvoltatorilor de aplicaţii. "Orice dezvoltator care a făcut o aplicaţie îşi poate urca gratuit aplicaţia pe Mobilio.ro. Noi o promovăm şi o ducem pe cross-urile noastre. Reţeaua Mediafax Group are 1 milion de unici pe zi, cu useri din toate categoriile demografice. Avem peste 1 milion de useri de Facebook ". Care sunt avantajele? Citiţi aici.
14: 23 Mihai Mafteianu, Cronian Group: Nu exista o piaţă locală de aplicaţii
În momentul în care faci un produs, îl faci în engleză, românul este vorbitor de limba engleză, are cardul ataşat la App Store şi cumpâră aplicaţia. Mi se pare greşită perspectiva de piaţa locală în momentul în care utilizatorul vede aplicatiile de la nivel mondial
13:00 Sebastian Văduva, Co-Founder & C.E.O Appscend
"S-a constat că de la 2-3 săptămâni de la descărcare, userii nu se mai întorc la aplicţie, singura soluţie de a le atrage atenţia utilizatorilor este să le trimiţi "push notifications". Detalii aici.
11:45: Sorin Manea, Samsung România
Piaţa locală este însetată de smartphone-uri. Vânzările de telefoane inteligente (smartphone-uri) pe piaţa locală vor depăşi un milion de unităţi în acest an, pe fondul unei cererii foarte ridicate, a declarat, directorul diviziei Telecom al Samsung România, Sorin Manea, în cadrul evenimentului ZF Mobilio-Apps & Business Forum, un eveniment care are drept temă centrală evoluţia pieţei locale de aplicaţii pe mobil şi modalităţile prin care dezvoltatorii locali pot profita de oportunităţile create de explozia vânzărilor de mobile inteligente.
11:15: Dragoş Chivu, Vodafone România
"Există în această piaţă de consumatori de aplicaţii diverse grade de educaţie. Noi suntem la nivelul "Discovery", deocamdată cercetăm această piaţa a aplicaţiilor", a declarat Director Data Marketing al Vodafone România în cadrul evenimentului ZF Mobilio-Apps & Business Forum
10:45: Dan Vîrtopeanu, Mobile Marketer, Mobile Marketing Association Romania
Numărul telefoanelor mobile inteligente (smartphone) s-a dublat anul trecut, la 1 miliard de unităţi active la nivel mondial, după ce în 2011 s-au vândut 486 de milioane de exemplare. Mai multe detalii aici.
10:15: VorbeşteMark Michelson, CEO Mobile Marketing Research Association
"Cercetarea pieţei de telefonie mobilă ne ajută să creăm produse mai bune, să proiectăm medii mai bune şi să întelegem vieţile oamenilor. Telefonul se va schimba foarte repede" a declarat Mark Michelson, CEO Mobile Marketing Research Association (MMRA), în cadrul evenimentului ZF Mobilio-Apps & Business Forum, un eveniment care are drept temă centrală evoluţia pieţei locale de aplicaţii pe mobil şi modalităţile prin care dezvoltatorii locali pot profita de oportunităţile create de explozia vânzărilor de mobile inteligente.
Potrivit lui Michelson aplicaţiile ajută companiile să se conecteze cu clienţii lor, să înţeleagă comportamentul oamenilor şi ce folosesc ei zi de zi. "Uneori, oamenii nu ştiu să explice de ce se simt într-un anumit fel. Oamenii stau acasă şi se uită la TV, butonează mobilul şi laptopul în acelaşi timp. Un aparat este activ şi ne ajută să întelegem ce fac oamenii şi la ce se uită, ce reacţii au".
Ora 10:00
Cel mai important eveniment care are drept temă centrală evoluţia pieţei locale de aplicaţii pe mobil şi modalităţile prin care dezvoltatorii locali pot profita de oportunităţile create de explozia vânzărilor de mobile inteligente a fost deschis de Adrian Seceleanu, editorul IT&C al Ziarului Financiar.
Invitatul special al evenimentulu, Mark Michelson, CEO Mobile Marketing Research Association (MMRA) susţine prima prezentare, urmat de Dan Vîrtopeanu, Mobile Marketer, Sorin Manea, Telecom Division Manager (România & Bulgaria), Samsung Electronics, Dragoş Chivu, Director Data Marketing, Vodafone România.
În sală sunt prezenţi peste 150 de persoane.
Cele mai importante teme care vor fi discutate în prima zi de ZF Mobilio
• Viitorul aplicatiilor de mobil. Ce model de business este mai avantajos pentru un dezvoltator: aplicatii gratuite cu advertising sau aplicatii paid?
• Care este cea mai avantajoasa piata? Android Market, Microsoft Marketplace sau App Store?
• Consumul aplicatiilor de mobil, trendurile din Romania si cele din restul lumii.
• Strategiile operatorilor de telefonie mobila
• Promovarea aplicatiior, ce canale alegem, cat ne costa?
• Trendurile in dezvoltarea de aplicatii: Grafica de jocuri si designe-ul de aplicatii
Evenimentul este organizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu Vodafone, Nokia, Samsung şi Penta Group la Athenee Palace Hilton din centrul capitalei.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels