Business Hi-Tech

Google cheltuieste peste 1 mld. dolari pentru a vinde reclame la radio

19.01.2006, 21:11 26

Cel mai popular motor de cautare de pe Internet, Google, incearca inca o data sa paseasca dincolo de publicitatea online, cumparand o agentie media specializata in vanzarea de reclame radio, pentru a oferi clientilor sai posibilitatea de a comanda si campanii de promovare offline.

Google a anuntat ca va plati 102 mil. $ (84,3 mil. euro) pentru dMarc Broadcasting, iar acordul prevede ca, in urmatorii trei ani, va plati comisioane suplimentare care vor merge pana la 1,14 mld. $ (942 mil. euro). Responsabilii motorului de cautare intentioneaza sa integreze ofertele de promovare direct in site-ul de vanzare de reclame Adwords, de unde vor putea fi comandate minute de publicitate radio cu un singur click de mouse. Initiativa vine dupa ce un proiect similar al Google, legat insa de publicitatea in ziare si reviste, pare sa fi esuat.

Sistemul de reclame online oferite de Google a adunat de-a lungul timpului peste 400.000 de clienti si a permis companiei sa isi dubleze veniturile fata de 2004. Ceea ce a oferit Google nou este posibilitatea de a cumpara reclame ieftine, pentru companiile mici si medii, sau particularii care au mici afaceri de familie. Se pot selecta cuvinte-cheie dupa care reclama sa apara in motorul de cautare, precum si site-urile partenere Google pe care sa apara anuntul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO