Business Hi-Tech

Google duce reclame si in jocuri

20.07.2007, 20:18 18

Google a anuntat miercuri ca va introduce platforma de publicitate online AdSense in segmentul jocurilor "casual", oficialii companiei precizand clar ca Google nu se va implica in dezvoltarea sau publicarea jocurilor, scrie presa internationala.
"Nu intram pe segmentul de continut sau hardware. Vom realiza un singur lucru: publicitate in cadrul jocurilor (in-game)", a declarat Bernie Stolar, fostul presedinte al Sony Computer Entertainment America si Sega Statele Unite, care acum lucreaza pentru Google.
Compania intentioneaza sa afiseze reclame personalizate atat la inceputul, cat si la sfarsitul jocurilor, precum si in pauzele care apar atunci cand un utilizator termina un nivel, spre exemplu, a precizat un reprezentant Google.
Anterior anuntului Google, oficialii MTV Networks au declarat ca divizia Nickelodeon Kids va investi 100 mil. dolari (72,6 euro) in urmatorii doi ani pentru a dezvolta si comercializa jocuri "casual", adresate copiilor si familiei in general.
Google si MTV nu sunt singurele companii care si-au manifestat interesul fata de acest nou segment al pietei de jocuri. Electronic Arts (EA) si Microsoft sunt hotarate sa faca parte din aceasta nisa, care inca nu si-a atins potentialul financiar. Casual Games Association sustine ca circa 200 de milioane de persoane din intreaga lume au astfel de jocuri, iar industria ar putea genera 1,5 mld. dolari (1,08 mld. euro) anul viitor. Prin contrast, piata jocurilor video pentru PC-uri si console a totalizat 7,4 mld. dolari (5,89 mld. euro) numai in Statele Unite anul trecut, potrivit Entertainment Software Association.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO