Business Hi-Tech

Google: singurul job disponibil în România este cel de country manager, care este vacant din 2008

Google: singurul job disponibil în România este cel de country manager, care este vacant din 2008
09.08.2010, 23:59 596

Google, compania care deţine cel mai popular motor de căutare peinternet din lume, nu are în acest moment planuri concrete de a-şideschide un birou în România, iar singurul post scos la "concurs"de compania americană la Bucureşti este cel de country manager,care este vacant încă din anul 2008.
"Google nu a anunţat des­chiderea unui birou în Ro­mânia", a spuspentru ZF Marta Jozwiak, manager pentru comunicare şi relaţii cupublicul în cadrul Google, contrazicând astfel declaraţiile făcuteîn primăvară la Bucureşti de un alt reprezentant al companiei. Înluna martie, românca Amelia Cre­ţu, account relationship manager alGoogle Adwords România, declara, potrivit Mediafax, că Google îşiva deschide până la finele anului un birou şi că procedura deangajare era în plină desfăşurare.
Jozwiak spune însă că datele sunt inexacte, deşi compania apreciazăadopţia pe scară largă a produselor sale pe piaţa din România."România este o ţară foarte interesantă pentru Google şi suntemmulţumiţi de popularitatea produselor noastre în rândul românilor.De fapt, ca în cazul tuturor statelor emergente, luăm înconsiderare posibilitatea deschiderii unor operaţiuni, dar înprezent nu avem nimic de declarat despre acest subiect. Dacă se valua o decizie, sigur o vom anunţa, dar în prezent nu e nimicconcret", a adăugat ea.
De altfel, singurul job pe care Google îl are disponibil pentruRomânia este cel de country manager, vacant din anul 2008, cândRadu Tudorache, care a ocupat funcţia timp de un an, a plecat laRomtelecom. Potrivit datelor furnizate anterior de reprezentanţiiGoogle, circa 90% dintre cei 7,5 milioane de utilizatori aiinternetului din România folosesc motorul de căutare google.ro. Laîn­ce­­pu­tul acestui an circa 10.000 de pagini de internet dinRomânia aveau implementat serviciul de publicitate online AdWords,deţinut de Google, potrivit aceleiaşi surse. Oficial, potrivitdatelor de la Registrul Comerţului, Google Bucharest SRL, firmaînfiinţată în 2008 de gigantul american, a avut anul trecut înRomânia venituri de 121.416 de euro şi un profit brut de puţinpeste 2.000 de euro.
Datele nu reflectă însă amploarea businessului Google, potrivitunor reprezentanţi ai industriei locale online. Călin Fusu, şefulNeogen - una dintre cele mai mari companii locale online -,estimează că Google are "venituri de câteva milioane deeuro".
Orlando Nicoară, directorul Apropo Media - cel mai mare publisheronline de pe piaţa locală, cu afaceri de 3,15 în 2009 evalueazăîncasările Google în 2009 la "minimum 3 milioane de euro".Încasările Google vin din reclamele publicate de firme sau persoanefizice din România prin reţeaua de pu­bli­­citate online acompaniei. Google, care deţine 4 dintre cele mai vizitate 10site-uri din România, potrivit site-ului Alexa.com, nu publică datefinanciare despre piaţa locală. Anul trecut, piaţa locală depublicitate online a fost de 15,4 mil. euro, cifră care nu includeafacerile Google.
De altfel, Google Bucharest nu are niciun angajat, iar manageriicare se ocupă de piaţa din România au sediul central în Irlanda,unde probabil sunt consolidate şi veniturile obţinute din România.Anul trecut Google a desfăşurat în România o campanie masivă depromovare a sistemului său de publicitate online, iar scrisoriletransmise prin poşta clasică, în special companiilor mici, erauexpediate din Marea Britanie.

AFACERI DE LA ZERO