Business Hi-Tech

Google testeaza un nou concept de publicitate online

23.06.2006, 19:02 30

Compania Google, cel mai mare motor de cautare din lume, testeaza o noua retea de publicitate online care ar urma sa le propuna comerciantilor o noua modalitate de plata, si anume "cost per actiune" (CPA), scrie Financial Times.
Conform acestui nou concept, companiile care isi plaseza reclame pe Internet cu ajutorul Google vor plati o taxa numai daca utilizatorii care sunt directionati catre paginile lor vor si cumpara un produs sau se vor inregistra pe site pentru un anume serviciu, spre exemplu. Daca va avea succes, reteaua CPA ar putea extinde gama de activitati a motorului de cautare din zona serviciilor publicitare si va reduce dependenta sa de modelul de publicitate online "cost per click", care se afla la originea succesului sau. Modelul "cost per click" presupune plata unei taxe pentru simplul click pe o reclama de catre un utilizator.
Retelele CPA, cunoscute si sub numele de retele de marketing afiliate, le permit comerciantilor sa difuzeze machete publicitare pe site-uri independente, pentru a-i ajuta sa identifice noi clienti. Proprietarii acestor site-uri (unde apare reclama) sunt platiti numai daca vizitatorii sai cumpara un produs de la cei care platesc serviciile publicitare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO