Business Hi-Tech

In competitie pentru "jurnalistii" de ocazie

13.12.2005, 19:44 15

Pentru ca jurnalele personale online au "explodat", Google si Yahoo! se intrec in a le face viata usoara internautilor care au ceva de spus.

Pasiunea internautilor pentru publicarea de comentarii, stiri si chiar confesiuni prin intermediul jurnalelor personale online (bloguri) nu putea sa-i lase indiferenti pe marii furnizori de servicii pe Internet. Yahoo! o ia pe urmele Google si investeste in unelte online pentru a le face viata mai usoara bloggerilor care vor sa publice pe Internet, dar nu sunt dispusi sa-si bata capul pentru a invata un limbaj de programare sau alte tehnologii complicate.

Cel mai mare portal online, Yahoo!, a anuntat un parteneriat cu Six Apart, o firma americana care a lansat software-ul Movable Type, cea mai populara aplicatie folosita pe Internet pentru crearea rapida de bloguri cu aspect profesionist, relateaza presa internationala. Yahoo! urmeaza sa fie clientul preferat de Six Apart pentru furnizarea la scara larga a software-ului, au anuntat oficialii portalului online.

Anuntul vine in contextul in care Google a investit vara trecuta in serviciul Blogger, pe care l-a dezvoltat pentru a oferi posibilitatea de a deschide un blog in doar cateva minute, utilizatorul avand de ales intre mai multe tipuri de aspect grafic si diverse instrumente online de promovare (inclusiv afisarea de reclame online din portofoliul Google).

Nici despre Yahoo! nu se poate spune ca a stat cu mainile in san. Portalul online este in curs de aplicare a unei strategii prin care vrea sa acorde mult mai multa atentiei asa-numitului fenomen "media sociale" - o noua generatie de site-uri web care ii incurajeaza pe internauti sa-si incarce online documentele, pozele si filmele proprii. Chiar la finalul saptamanii trecute, Yahoo! a anuntat achizitionarea site-ului Del.icio.us, care permite utilizatorilor sa puna in comun cu familia sau prietenii o lista de site-uri favorite. Tot anul acesta, Yahoo! a cumparat si Flickr, care oferea un serviciu de punere in comun pe Internet a pozelor personale.

Iar acum, portalul online dovedeste ca nu i-a uitat nici pe bloggeri. Aplicatia Movable Type, de care va dispune in urma parteneriatului recent anuntat cu Six Apart, este destinat utilizatorilor care au nevoie de o unealta simpla de publicare online, dar si dezvoltatorilor de aplicatii web care vor sa aiba un punct de plecare pentru a-si construi propriile aplicatii (in principal cei care lucreaza pentru companii mici si mijlocii si vor sa puna la punct bloguri pentru firmele lor). "Yahoo! va fi principalul canal de vanzare pentru sectorul firmelor mici si mijlocii", a spus Anil Dash, vicepresedinte al Six Apart.

Alte oferte similare existente in prezent pe web mai sunt Google Blogger, WordPress sau Xanga, scrie presa internationala. Yahoo! gazduieste pe serverele sale in jur de 30 de milioane de site-uri, printre care sute de mii de site-uri care apartin unor companii mici si mijlocii, conform lui Rich Riley, manager al departamentului pentru clienti de mici dimensiuni la Yahoo!.

De asemenea, unul din opt magazine virtuale americane sunt gazduite pe site-urile Yahoo!, a mai spus Riley. Six Apart a fost fondata acum patru ani de catre Ben si Mena Trott, sot si sotie. Compania are 100 de angajati la nivel mondial si a atras aproape 12 milioane de dolari de la fondurile de investitii Neoteny Co. Ltd. si August Capital, a mai spus Dash, vicepresedinte al Six Apart.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24