Business Hi-Tech

Irinel Burloiu părăseşte Intel pentru eMag

Autor: Magraon Andreea

21.02.2011, 23:44 59

Irinel Burloiu (35 de ani), care a condus în ultimii opt aniIntel România, filiala locală a celui mai mare producător demicroprocesoare din lume, a preluat de ieri funcţia de director demarketing al eMag, cel mai mare magazin online din România.

Burloiu l-a înlocuit astfel pe Radu Apostolescu, numitvicepreşedinte şi director de dezvoltare al retailerului, poziţiedin care se va ocupa de proiectele de dezvoltare online şimarketing.
Absolvent al Facultăţii de matematică din cadrul UniversităţiiBucureşti, Burloiu s-a alăturat Intel în anul 2003. Timp de doi ania ocupat funcţia de account manager, perioadă în care a contribuitîn 2004 la deschiderea biroului de reprezentanţă locală al Intel înRomânia. În perioada 2005 - 2006 a fost directorul de vânzări alIntel România şi a fost numit apoi Business Development Manager alIntel România, fiind responsabil cu dezvoltarea businessului şi astrategiei companiei.

Înainte de a se alătura Intel, a lucrat timp de un an în funcţia decorporate account manager la Siveco, cel mai mare producător localde software. În prezent, Intel România se află în plin proces derecrutare pentru a ocupa funcţia de Business Development Manager,rămasă vacantă în urma plecării lui Irinel Burloiu, au declaratpentru ZF reprezentanţii companiei.

eMag a obţinut anul trecut afaceri de 102 mil. euro, în creştere cu60% comparativ cu 2009, în condiţiile în care piaţa de comerţonline electro-IT a avut un avans până la 145 mil. euro. Cel maibine vândute produse au rămas laptopurile, eMag fiind cel mai marevânzător de astfel de produse de pe piaţa locală, având o cotă de25%.

Compania are în prezent şase showroomuri în ţară, ultimul fiinddeschis în septembrie 2010 la Constanţa, în urma unei investiţii deaproape 60.000 de euro. Pentru acest an, compania estimează afaceride 150 mil. euro.

Oficialii eMag susţin că retailul online de electro-IT va ajunge în2011 la 20% din totalul pieţei de retail din România, la circa 220mil. euro, în condiţiile în care întreaga piaţă (care include şiretailerii tradiţionali precum Domo, Altex sau Flanco) va creşte cu10 procente, la 1,1 mld. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO