Business Hi-Tech

Jurnalistii de ocazie, tratati ca si cei de profesie in sectiunea Yahoo News

13.10.2005, 19:33 24

Sectiunea de stiri a celui mai mare portal de Internet, Yahoo, a inceput de ieri sa redea si "stiri" postate pe popularele site-uri de jurnale personale (weblogs, blogs) alaturi de informatiile provenite din sursele cele mai serioase: Associated Press, Reuters, USA Today si altele.

MiScarea vine la scurt timp dupa ce Yahoo a creat o sectiune noua la capitolul stiri, angajandu-l pe Kevin Sites, un cunoscut ziarist si autor de blog-uri, care sa transmita informatii inedite din zonele de conflict ale lumii. Analistii spun ca Yahoo News vrea sa se transforme din companie care reda stirile zilei intr-un producator de stiri, iar alta motivatie pentru aceste evolutii este cresterea numarului de vizitatori din paginile sectiunii de stiri.

"Mass-media traditionale nu au resursele, timpul necesar si spatiul de difuzare pentru a putea acoperi toate evenimentele lumii noastre", a asigurat un oficial al Yahoo.

El a spus ca opinia publicului, exprimata in articolele lor de "ziaristi in timpul liber" este adeseori complementara pozitiei marilor case media si de aceea este important sa apara in acelasi mod ca si informatiile oferite de ziaristii profesionisti. "Practic, imbogatim experientele vizitatorilor sectiunii de stiri", a spus el.

Sistemul de organizare al Yahoo News a fost dezvoltat intr-un mod similar motorului de cautare.

Astfel, principalele subiecte de pe pagina de stiri sunt alese in functie de popularitatea sursei si de numarul de referiri la acel subiect prezente pe site-urile de Internet. Cei care doresc mai multe detalii, adevaratii pasionati de anumite subiecte, intra intr-o subsectiune a paginii, unde sunt amestecate articolele profesionistilor cu cele postate in bloguri din intreaga lume.

Transformarea site-ului de stiri al Yahoo a inceput anul acesta, o data cu angajarea lui Lloyd Braun, fost presedinte al postului TV american ABC, cu sarcina specifica de a transforma site-ul intr-o casa de productie media cu totul si cu totul originala. El a pus la cale si aducerea lui Kevin Sites, dar si angajarea lui Scott Moore, fost angajat al Microsoft, care se ocupa de partea tehnica la Yahoo News.

Primul proiect media a fost "Kevin Sites in the Hot Zone", lansat in urma cu cateva saptamani.

Sectiunea este o combinatie de material audio, video, foto, dar si articole publicate dupa modelul blog-urilor.

Toate aceste planuri au facut furori la Hollywood, insa intrebarea care a ramas este daca Terry Semel, directorul executiv al Yahoo si fost codirector al Warner Bros., incearca sa transforme cel mai important portal de Internet din lume intr-un studio interactiv al viitorului, scrie The New York Times.

Strategia directorului executiv al Yahoo se bazeaza pe patru elemente importante: in primul rand este cautarea pe Internet, unde Yahoo concureaza cu cel mai mare motor de cautare din lume, Google. Pe locul doi sunt comunitatile online, compania avand in plan sa exploateze "blogosfera" (spatiul virtual care cuprinde toate blog-urile existente pe Internet - n.r.).

De aceeasi importanta este si divizia de informatie a Yahoo, care sa cuprinda reportaje realizate atat de profesionistii companiei, cat si de cei ai altor organizatii media. Al patrulea punct cheie in strategia Yahoo il constituie tehnologiile de personalizare, prin care utilizatorii sa aiba posibilitatea sa organizeze cum vor informatiile si functiile de care sunt interesati, scrie publicatia americana The New York Times.

In plus, Semel, dar si directorii executivi ai altor companii de media, considera convergenta dintre televiziune si calculatoare ca fiind un mare avantaj. Nu doar din punctul de vedere al sistemelor si tehnologiilor utilizate de providerii de televiziune prin Internet, ci si din prisma clipurilor video, internautii devenind din ce in ce mai interesati de astfel de stiri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24