Business Hi-Tech

Lexmark se concentreaza pe piata SOHO

18.06.2004, 00:00 25

Lexmark, numarul doi pe piata autohtona a imprimantelor, conform IDC, a adus pe piata o gama de imprimante laser albe-negru si color sub 500 de dolari, pentru a ataca segmentul utilizatorilor casnici si cel al companiilor mici si mijlocii.
Piata imprimantelor pe 2003 a atins nivelul de 240.634 de unitati vandute si o valoare de 37,58 milioane de dolari, calculata nu prin incasarile jucatorilor, ci prin valoarea medie a echipamentelor si numarul de unitati vandute. Cota de piata a Lexmark este apreciata la 26-30 de procente, conform studiilor companiilor de analiza independente.
Studiile de piata arata ca pe viitor, imprimantele inkjet, care acum acapareaza piata (81,5% in Romania), vor fi inlocuite treptat cu echipamente laser, alb-negru sau color, cu preturi mai scazute si care pot fi folosite si ca multifunctionale (copiator, scanner, fax). Astfel, marii producatori s-au grabit sa arunce in joc echipamente de printare laser cu preturi sub 500 de dolari. Marile companii, care inmcearca sa isi reduca la maximum costurile interne, apeleaza in general la echipamente multifuntionale de mare capacitate. Atfel, marii jucatori din domeniu au lansat recent lupta pentru segmentul SOHO- small office / home office, adica utilizatorul casnic si companiile mici.
Compania Lexmark a avut anul trecut o crestere a vanzarilor de peste 100%, iar asta s-a reflectat in cresterea incasarilor cu peste 40%, conform analistilor pietei. Toate produsele prezentate au fost deja aduse pe piata, fiind disponibile in magazine de astazi.
Imprimantele alb-negru, sase la numar, ofera performante sporite, fiabilitate si cost redus pentru imprimare, performantele fiind surprinzatoare, peste produsele din acelasi segment de pret ale concurentei, conform unor firme de analiza independente. Produsul de "exntry-level" este Lexmark E232, o imprimanta laser alb-negru la pret recomandat de 170 de euro, cu viteza de printare de 21 de pagini pe minut (alb-negru) si un timp de procesare pana la iesirea primei coli de numai 8,5 secunde.
Capul de afis al prezentarii a fost insa Lexmark C510, o imprimanta laser color, cu pret incepand de la 477 de euro, care permite un control al costurilor "la sange" pentru companiile care incearca sa isi reduca cheltuielile. Pe langa costul redus al produsului, C510 raspunde astfel unei cerinte din piata, respectiv reducerea costului de operare. "Daca lucrezi alb-negru pe imprimanta color, costurile sunt exact aceleasi ca atunci cand ai folosi o impimanta monocolor", a explicat Daniel Stefan, manager al CEEmark, reprezentantul in Romania al Lexmark.
Cifrele IDC arata ca piata romaneasca a fost in 2003 puternic orientata spre imprimantele inkjet (81,5%, respectiv incasari de 15,53 milioane $). Echipamentele laser alb-negru au ocupat 12% din piata, ca numar de unitati vandute, valoarea pietei pe acest segment ridicandu-se la 13,74 milioane $. Imprimantele laser-color ocupa numai 0,5% din piata (2,13 milioane $).
Piata pe 2003 a fost dominata de Hewlett-Packard , atat ca numar de unitati vandute, cat si ca incasari, locul doi apartinand Lexmark, conform firmei de analiza IDC. Compania Lexmark este prezenta pe piata romaneasca din anul 1996. Abia dupa cinci ani, la Bucuresti a fost deschis un birou oficial al CEEmark, care a creat o structura de distributie prin Agis Computer, Despec si Omnilogic. In 2003, s-au vandut in total in Romania peste 67.000 de imprimante Lexmark. Producatorul japonez de echipament de birou are la nivel international o cifra de afaceri de 4,8 miliarde de dolari. Compania este prezenta in peste 150 de tari. dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO