Business Hi-Tech

Liderii de business şi de HR integrează analiza şi interpretarea datelor în procesele lor pentru decizii rapide şi pentru reducerea costurilor. Ce spun Adina Vidroiu, Microsoft şi Mădălina Racoviţan, KPMG

Adina Vidroiu, HR director, Microsoft România, Moldova & Ungaria: Aceasta este realitatea în care trăim.  Cred că companiile că dau din ce în ce mai mult seama ce înseamnă o astfel de implementare a unor astfel de tehnologii avansate în zona aceasta.

Adina Vidroiu, HR director, Microsoft România, Moldova & Ungaria: Aceasta este realitatea în care trăim. Cred că companiile că dau din ce în ce mai mult seama ce înseamnă o astfel de implementare a unor astfel de tehnologii avansate în zona aceasta.

Autor: Ramona Cornea

20.07.2023, 18:00 648

Adina Vidroiu, Microsoft: „În contextul actual, vedem din ce mai mult că atât liderii de business, cât şi cei din HR îşi doresc foarte mult să aibă astfel de soluţii, astfel încât să îi ajute să ia decizii în timp real într-un timp scurt şi la un cost cât mai redus.”  Mădălina Racoviţan, KPMG: „Multe companii cred că data analytics şi people analytics sunt ceva foarte departe şi foarte sofisticat. Cred că necesită şi o investiţie pe termen scurt care dă roade poate pe termen mediu.”

Companiile, liderii echipelor şi de HR încep să integreze analiza şi interpretarea datelor în procesele lor de business pentru decizii rapide şi pentru reducerea costurilor, a fost una dintre con­cluziile conferinţei ZF/KPMG în România: „Piaţa muncii – cum îşi pot păstra companiile flexibili­ta­tea, continuând să fie productive.”

„Sunt câteva lucruri pe care pe care noi le-am observat şi care cred că sunt importante. În contextul actual, vedem din ce mai mult că atât liderii de business, cât şi cei din HR îşi doresc foarte mult să aibă astfel de soluţii, astfel încât să îi ajute să ia decizii în timp real într-un timp scurt şi la un cost cât mai redus. Până la urmă, asta este realitatea în care trăim.  Cred că îşi dau din ce în ce mai mult seama ce înseamnă o astfel de implementare a unor astfel de tehnologii avansate în zona aceasta”, a spus în cadrul conferinţei Adina Vidroiu, HR director pentru Microsoft în România, Moldova & Ungaria.

De asemenea, ea a explicat că analiza de date vine cu un aport important în dezvoltarea de software sau de tehnologii de inteligenţă artificială.

„Microsoft este una dintre companiile din sectorul IT care foloseşte ca să zic aşa tehnologii avansate în ceea ce priveşte analiza datelor şi aş putea zice aici că părţile de inteligenţă artificială sau software care sunt direct conectate pe ce înseamnă analiza de date. Felul în care noi ne uităm la asta este pe întreg ciclul de viaţă al unui angajat în organizaţie. Deci nu ne uităm pe fiecare zonă în parte, ci avem astfel de soluţii integrate”, spune reprezentanta Microsoft.

În ceea ce priveşte procesele de HR analytics, ea spune că vin cu două componente: una de interpretare a datelor şi una de tehnologii predictive.

„HR analytics sunt de două feluri, avem pe de o parte componenta de vizualizare a datelor, unde avem o serie de date pe care trebuie să le analizăm, să le corelăm unele cu celelalte şi să avem vizual nişte informaţii care ne pot ajuta să luăm aceste decizii. Pe de altă parte avem aceste tehnologii predictive care fac nişte baze de date şi, pe baza unor algoritmi care ţin cont de anumiţi factori pe care îi definim, pot să ne facă predicţii pentru viitor pe diverse probleme pe care noi vrem să le rezolvăm. Atâta timp cât ştim care e problema, identificăm factorii, creăm algoritmul şi apoi, dând date din sistemul respectiv, sistemul face automat aceste predicţii şi de aici vine eficienţa”, a detaliat Adina Vidroiu.

Mădălina Racoviţan, partner, people services leader în cadrul KPMG în România, a punctat că datele ajută companiile în identificarea şi rezolvarea unor anumite probleme.

„Trebuie să identific ce tipuri de date am în organizaţie, aici trebuie să îmi păstrez mintea deschisă pentru că unele s-ar putea să nu fie direct evidente.“

Apoi cred că este important să îmi pun întrebarea ce vreau să rezolv, care este problema mea, cum o definesc şi apoi să încerc să identific care ar fi acele date care ar putea fi relevante pentru a-mi răspunde la întrebarea ce vreau să rezolv”, a spus ea în cadrul conferinţei.

În plus, ea a punctat că organizaţia ar putea avea mai multe tipuri de date, aşa că trebuie să stabilească care sunt cele mai relevante pentru problema sa. După ce a stabilit acest lucru are nevoie de tehnologie.

„Am nevoie de soluţii de care să râşnească date şi să îmi dea nişte rezultate. De asemenea, este cu atât mai important să ai date integrate pe cât posibil şi aliniate.”

În ceea ce priveşte posibilitatea ca cineva să urmărească compania prin aceste date, Mădălina Racoviţan nu crede că este neapărat o problemă, ci crede că nu este să suficientă educaţie în rândul organizaţiilor.

„Cred că multe companii cred că data analytics şi people analitics sunt ceva foarte departe şi foarte sofisticat. Cred că necesită şi o investiţie pe termen scurt care dă roade poate pe termen mediu”, a concluzionat ea.

Mădălina Racoviţan, partner, people services leader, KPMG în România: Trebuie să identific ce tipuri de date am în organizaţie, unele s-ar putea să nu fie direct evidente. Apoi cred că este important să îmi pun întrebarea ce vreau să rezolv, care este problema mea, cum o definesc şi apoi să încerc să identific care ar fi acele date care ar putea fi relevante pentru a-mi răspunde la întrebarea pe care vreau să o rezolv.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO