Business Hi-Tech

Marketingul online are mai mult succes miercuri intre 9:30 si 11:00

25.01.2006, 20:28 24

Degeaba trimiteti mesaje e-mail promotionale daca nu sunt citite de publicul tinta.

Un mail trimis utilizatorilor in scop de promovare a unei companii sau a produselor si serviciilor oferite de aceasta, numit generic newsletter in marketing-ul online, ar putea trece neobservat prin mana clientilor daca nu vine exact la momentul potrivit, sustin expertii in domeniu.

Piata marketingului online in Romania va creste anul acesta cu cateva zeci de procente, confom directorilor mai multor companii in domeniu. "La noi sunt inca putine companii concentrate strict pe acest domeniu, dar piata se va dubla probabil anul acesta", este de parere Radu Ionescu, director general Kinecto, companie de marketing online. "Marketingul, in ansamblu, va inregistra o crestere de 20% in 2006, doar ca in structura, cresterea va fi mai accentuata in ceea ce priveste marketingul online", a confirmat, la randul sau, directorul general al companiei White Image, Andrei Georgescu.

Pentru a se asigura insa ca newsletter-urile sunt citite de utilizatori, companiile de marketing trebuie sa stie cand pot avea succes si cand exista un risc mai mare ca mailurile sa fie complet ignorate. In 2005, aproximativ 48,5% dintre e-mailurile trimise in scop de marketing au fost deschise de utilizatori, mai ales intre orele 9:30 si 11:00, conform unui raport anual realizat de White Image. Iar in timpul orelor obisnuite de lucru (08:00 - 17:00), aproximativ 90% dintre utilizatorii care au primit newsletter-uri le-au si deschis, rezulta din cercetarile companiei.

Dar daca utilizatorii romani de Internet deschid un newsletter asta nu inseamna insa ca il si citesc. Un alt moment mai potrivit, conform studiului, este dupa ora trei, spre finalul programului, cand utilizatorii acorda mai multa atentie mailurilor pe care le primesc, si deci citesc si newsletter-urile.

Zilele saptamanii au de asemenea importanta pentru succesul unei campanii de marketing online. In general, ziua de luni este cea mai potrivita pentru a trimite un volum mare de newsletter-uri pentru ca 20% dintre acestea vor fi deschise la inceputul saptamanii, conform studiului White Image. Cu toate acestea, in zilele de luni doar 19% din mailurile de marketing trimise sunt si citite, in timp ce in zilele de miercuri utilizatorii sunt mai dispusi sa afle ce scrie in mailurile pe care le primesc, procentul newsletter-urilor citite fiind de 19,7%.

O adevarata surpriza pentru marketing-ul online a fost rata cu care newsletter-urile sunt citite in timpul weekend-ului. Utilizatorii romani acceseaza mailurile in proportie de 27,7% duminica, deoarece au mai mult timp sa citeasca mesajul si sa utilizeze in interes propriu informatiile.

Dificultati? De cele mai multe ori, utilizatorii aleg sa blocheze primirea mailuri de marketing pentru ca nu au timp sa le citeasca sau pentru ca informatiile trimise nu ii intereseaza.

"In cazul nostru, 93% dintre mail-urile pe care le-am trimis au fost livrate cu succes, 3% nu au ajuns deloc la destinatar, iar 4% au ajuns in folderul destinat mailurilor nesolicitate ( spam)", au spus oficialii White Image. Internetul de mare viteza a facilitat si transmiterea intr-un timp mai scurt a newsletter-urilor. Acestea ajung in general in maxim 10 minute la destinatar, doar 0,5% dintre ele necesitand un timp mai mare de 3 ore pentru a fi livrate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO