Strategia anunţată public de slovacul Miroslav Majoros - noul CEO al Telekom România, care prevede readucerea pe creştere a grupului de comunicaţii fixe şi mobile pe baza unui buget de investiţii mai mare cu 35% faţă de anul precedent, ar trebui completată cu alte acţiuni „îndrăzneţe“ care să determine creşterea valorii companiei.
„MCSI urmăreşte în mod activ evoluţia societăţii sub mandatul noului director general şi se aşteaptă ca strategia anunţată de dl. Miroslav Majoros să fie executată cu succes şi să fie completată şi cu alte acţiuni îndrăzneţe care să îmbunătăţească valoarea companiei“, au declarat pentru ZF oficialii Ministerului Comunicaţiilor şi pentru Societatea Informaţională (MCSI), care gestionează participaţia de 46% a statului la fostul Romtelecom - cea mai mare companie din grupul T.
Reprezentanţii MCSI au adăugat în acest context că fostul CEO, germanul Nikolai Beckers, a fost înlocuit la finele anului trecut „în principal“ din cauza rezultatelor „sub aşteptări“.
„Performanţa financiară a Telekom România în 2015 a fost sub aşteptările MCSI, acesta fiind principalul motiv pentru înlocuirea fostului director general“, au spus pentru ZF oficialii ministerului.
Anul trecut veniturile grupului Telekom au căzut pentru prima oară sub 1 mld. euro, iar profitul a căzut cu 23%, la 205 mil. euro. Faţă de anul 2013, când Beckers şi-a preluat mandatul de CEO, veniturile Telekom au scăzut în 2015 cu 3%, iar profitul operaţional (EBITDA) a fost mai mic cu aproape 30%.