„Am demarat în câteva localităţi din România construcţia propriei reţele de fibră optică, pe care o vom dezvolta progresiv. Până la sfârşitul acestui an vom începe să oferim clienţilor servicii fixe prin intermediul propriei reţele de fibră optică. În momentul de faţă suntem într-o perioadă de teste“, a declarat pentru ZF Liudmila Climoc, CEO al Orange România.
Mutarea făcută de Orange, care contemplă de mai mulţi ani dezvoltarea propriei reţele fixe până în casele clienţilor de retail - independent de accesul contra cost la reţeaua rivalilor de la Telekom - arată determinarea companiei de a deveni un jucător semnificativ în spaţiul serviciilor convergente fix-mobil, dar şi faptul că operatorul nu are de gând să aştepte să atace cu întreaga forţă acest segment până în momentul în care va reuşi să obţină toate aprobările pentru preluarea operaţiunilor fixe ale Telekom (fosta companie Romtelecom).
Mutarea vine şi în contextul în care Vodafone a finalizat preluarea companiei de cablu UPC şi a început deja să îşi facă simţită prezenţa pe piaţă, prin campanii de loializare a clienţilor ambelor companii care acum fac parte din acelaşi grup şi au aceeaşi echipă de management.