Business Hi-Tech

Naspers închide peste o lună tocmai.ro şi mută anunţurile pe platforma olx.ro

Cristina Gheorghiţoiu, business manager la olx.ro

Cristina Gheorghiţoiu, business manager la olx.ro

Autor: Cristina Cuncea, Adrian Seceleanu

16.03.2015, 00:05 768
Anunţurile publicate pe site-ul tocmai.ro vor fi transferate pe olx.ro la finalul lunii martie, ca urmare a achiziţionării operaţiunilor Sibmedia Interactiv de către grupul sud-african Naspers, iar după încă două săptămâni site-ul îşi va înceta activitatea.

„Ca urmare a achiziţionării opera­ţiunilor Sibmedia Interactiv (proprietarul tocmai.ro, societate controlată în proporţie de 95% de Schibsted Classified Media din Norvegia – n.r.) de către Naspers (proprietarul olx.ro – n.r.), olx.ro va derula, începând cu data de

13 martie a anului curent, procesul de migrare a anunţurilor de pe tocmai.ro pe olx.ro. Prima etapă este reprezentată de o campanie de comunicare cu utilizatorii ambelor platforme pentru a veni în întâmpinarea posibilelor neclarităţi. Totodată, în această perioadă, utilizatorii tocmai.ro îşi pot da acordul pentru migrarea anunţurilor pe olx.ro“, au declarat reprezentanţii olx.ro.

Începând cu data de 19 martie, utilizatorii tocmai.ro nu vor mai putea posta anunţuri pe acest site, ci doar pe olx.ro, însă anunţurile postate anterior vor fi în continuare vizibile pentru cumpărători. Migrarea efectivă a anunţurilor de pe platforma tocmai.ro pe olx.ro se va realiza în data de 30 martie.

Procesul se va finaliza la jumătatea lunii aprilie, când site-ul tocmai.ro îşi va înceta activitatea, iar vizitatorii vor fi redirecţionaţi automat către olx.ro. „Înglobarea tocmai.ro în olx.ro se va face într-un proces treptat, de la transferul anunţurilor şi utilizatorilor, în baza acceptului acestora, până la redirecţionarea site-ului tocmai.ro către olx.ro“, a declarat în comunicat Cristina Gheor­ghiţoiu business manager la olx.ro.

Schibsted Media Group a anunţat în urmă cu o lună că vinde către Naspers (Africa de Sud) firma care deţine site-ul de anunţuri www.tocmai.ro.

Tocmai.ro a fost lansat în 2009 de românul Ştefan Tocca, grupul norvegian intrând în acţionariat în anul 2011. Olx.ro, fostul Mercador.ro, este un business online construit de la zero de Naspers în România, anul lansării fiind 2010.

Olx.ro şi tocmai.ro s-au distanţat de restul competitorilor şi au devenit principalii jucători de pe piaţa locală de anunţuri online, numărul de vizitatori şi veniturile crescând odată cu dezvoltarea pieţei de servicii online locale şi a numărului de utilizatori de servicii de internet. De la aproximativ 1 milion de vizitatori unici pe lună în 2012, cele două site-uri aveau la finele anului 2014 circa 6 milioane de vizitatori unici pe lună, potrivit datelor SATI.

Modelul de business al celor două site-uri este asemănător: publicarea anunţurilor este gratuită, însă utilizatorii care vor ca anunţurile lor să fie mai bine plasate plătesc. În plus faţă de olx.ro, tocmai.ro le permitea clienţilor să publice şi bannere publicitare pe site.

Cât de mare este piaţa locală de anunţuri online? Cele două site-uri au împreună circa 5 milioane de anunţuri în portofoliu, ceea ce înseamnă că lunar sunt publicate, cel mai probabil, 1-2 milioane de anunţuri, iar fiecare site încasează în total aproximativ câteva sute de mii de euro pe an pentru promovare.

Odată cu această tranzacţie, olx.ro devine liderul pieţei de anunţuri online, singurii competitori fiind jucătorii de pe diferite nişe (autovit.ro, imobiliare.ro, magazinuldecase.ro etc.) şi okazii.ro (deţinut de fondul american NCH) - care include însă mai multe funcţionalităţi faţă de un site de anunţuri online, fiind practic o platformă de comerţ.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO